Back in buisness.

Jaha, då sitter man här igen. Med en ny fräsh blogg. Med ett nytt liv. Mitt nya liv börjar nämligen på torsdag, då jag med modiga steg kliver in på Göteborgs Universitet och börjar plugga franska. Spännande, trodde jag skulle vara less på franskan efter de långa 8 månaderna jag bodde i Frankrike. Men nej, det har jag faktiskt inte, och anser därför att franska på Universitetet ommer bli en spännande upplevelse.

Boende är en annan fråga. Det är där jag känner mig som mest stressad, då det verkligen inte finns någonstans att bo. Eller jo, det är klart det finns platser där jag kan bo, men inget jag skulle vilja bo på. Jag vill bo centralt och bra, prio ett liksom, men ja. Det verkar vara svårt. Jag försöker, det gäller att ha modet uppe. Någon gång får jag också mitt eget krypin. Tills dess sover jag hos Agnes, Helén i Borås och hos Henrik i Jönköping.
Kan ju hända ett mirakel.

Så tiden i Kolsva börjar lida mot sitt slut. Jag är inte ledsen, jag kommer inte klaga. Det enda jag kommer sakna är mammas mat, syrran och mina vänner som fortfarande kommer vara kvar här. Men, det går ju tåg.

Imorn blir det fika med Malin, säga hej då och sånt. Sen blir det att packa och lämna kläder till Helén.
Jag har fullt upp nu faktiskt. Men det ska bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0