Blåsig vardag med upprop men ej besvikelse.

Igår blåste det storm i Göteborg. Jag gick till uppropet på Europaprogrammet, men sen gick jag igen. Det var en chans på miljonen att jag skulle ha kommit in. Men jag känner mig i alla fall lättad. Det här innebär att jag får göra klart min C-uppsats i vår, läsa franska och sen plugga upp betyg. Så det grämer mig inte så mycket faktiskt.

Jag flyttar för övrigt hem på lördag. Mamma och pappa kommer ner och hämtar mig. Det är inget jag är ledsen över, för det har jag varit med och bestämt. Börjar på Mälardalens Högskola på tisdag, franska. Jag kommer bo hemma, utan CSN. Det är faktiskt anledningen till att jag flyttar hem igen. Jag kommer nämligen inte få CSN för hela min tid på universitetet, och det är ju inte så bra.. Så jag väljer att bo hemma och göra klart det här nu.
Känns faktiskt inte helt fel, jag kommer bo gratis, äta gratis, ha allt gratis. Så ja, det gör ju inte så mycket.
Det enda jag kommer behöva pengar till är pendelkortet och mina resor ner till Henrik.. Sen till Paris i oktober såklart, men det kommer jag ha.

Igår när jag åkte från Göteborg, hade vi världens roligaste busschaufför. Han sa: "Ya man" till alla som köpte biljett eller frågade honom något. Haha, jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig.
Sen såg jag mycket annat lustigt folk, för när man går i en storstad så finns det inget roligare än att kolla på folk. Det finns så mycket olika typer av människor, så man ska aldrig sluta att förvånas.

Jag kommer få sova i säng nu, och inte på luftmadrass. Min kropp börjar bli riktigt stel och öm överallt. Så en helkroppsmassage kommer jag tigga åt mig nästa helg från Henrik. Jag kommer nämligen åka lika mycket ner till Jönköping som jag planerat. För jag längtar så sjukt mycket efter honom, varje sekund som går.

Nu måste jag faktiskt gå o köpa godis. Annars bryter jag nog ihop snart.

Chill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0