Linköping.

Ja, det var ju inte igår jag skrev här kan man säga. Har haft fullt upp med allt vad nolle-p heter! De roligaste två veckorna har jag haft, men dock lite trött på att leka olika lekar. Vi har faktiskt en väldigt bra klass och nu har man börjat lära sig alla namn. Dock har nolle-tröjorna rykt och därför blir det svårare att minnas alla namn som man tidigare kunde läsa på den fina rosa tischen! Faddrarna har varit underbara, festeriet är nog världens kanske bästa och ja, allt har faktiskt bara varit bra.

Jag tänker inte sitta och räkna upp allt vi har haft för oss, för då kommer ni nog dö efter en tredjedel. Men jag kan säga att vi har haft fulsittning, filosofiska spelen (i ösregn) och finsittningen i fredags, även kallas Gasque. Det var mycket trevligt och alla var så fina i kostym eller klänning. Kände mig lyxigt snygg och toppade med att sitta bredvid världens kanske trevligaste fadder (min fadder) Pär. Klockren kille, även förlåten för att han håller på AIK! :)
Jag måste säga att vi i vår fadder-grupp, Gabbes gäng, inte kunde ha haft mer tur med våra faddrar och konstelationen av folk. Pär, Anna, Malin och Super-Mario (dock kanske sistnämnda har varit lite frånvarande) men annars. De är guld värda!

Nu sitter jag här, söndag och de två veckor man såg fram emot för en månad sen är helt plötsligt slut. Nu börjar allvaret på riktigt!
Idag har jag faktiskt gjort sådant som man inte har hunnit med tidigare, så som att tvätta. Steg upp klockan åtta och pallra mig ner till tvättstugan. Faktiskt väldigt skönt att kliva upp så tidigt. Gårdagen var lugn, spenderades hos Linnea med tjejerna, pizza, godis och mycket skratt åt bilderna vi samlat på oss under nolle-p. Många miner man kunde skratta åt. Lugnt och skönt, just det vi behövde.
Tidigare idag mötte jag upp Martha vid skolan och fixade träningskort på Campushallen! Nu är det träning som gäller. Ska bli riktigt skoj! Jag ska ju springa Lidingö Tjejlopp om en månad så jag känner att det verkligen är på tiden. Förkylningen har dock stoppat mig, och nu kraxar jag på värre än en skata.

Annars är det många böcker som ska läsas, intressant men tungt. Tenta 22 sep och två examinationsuppg. innan dess. Jag har fullt upp and I like it! :)

Nej snart dax för korridormöte, lite info om hur det funkar här. Jag hoppas det går fort!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0