Mamma Mia!

Igår kväll var fam. Arvidsson på Mamma Mia! i Globen. Den var väldigt bra, väldigt bra! Hade sett filmen och såg fram emot att se musikalen på engelska. Kände mig nöjd över att Emma och jag köpte biljetterna i julklapp till päronen.

Idag har vi flyttat, hela dagen nästan. Nu sitter jag här i mitt korridorrum, och känner mig redo för att ta mig an skolan och allt vad det innebär. Imorgon smäller det och jag känner mig lite pirrig, men det ska ju vara så. Annars vore det ju konstigt. Det finns nog fler nyblivna studenter här nere i Linköping som sitter i sina rum och känner sig nervösa. Gör förmodligen samma sak som mig, förbereder sig, kollar OS (såklart) och funderar över hur deras nya klasskamrater kommer vara.
Inte bara i Linköping dock, överallt i Sverige är det nyblivna studenter, nervösa inför morgondagens stora prövning, eller nästa vecka.. Det här kommer bli kalas känner jag, kunde inte känna mig mer redo för det som komma skall.

Nu tänkte jag kliva in i duschen och sen kolla lite på teve innan jag förmodligen kommer somna ganska ovaggad ikväll! :)
/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0