Dan före dopparedan!

Jaha, då är det redan 23 dec och här hemma är det julstök så in i norden. Nu har jag även fått två mammor i hushållet då Emma pemma fågelskrämma har flyttat in över julhelgen. Jag säger då det, jag får nästan skrämselhicka av allt julbestyr.
Men det ska bli trevligt, jag älskar julen. Allt är så mysigt med alla ljus och mat och julgodis. Paketen är kirrade och så har jag minsann fått lite saker till mig själv också. Det är lönlöst att åka iväg och shoppa med syster. Haha, "vi ska absolut inte handla något till oss själva". Nej nej, vad kom vi hem med? Dåligt inflytande? Njae, kanske mer världens bästa shoppingpartner då man aldrig få höra: "Men behöver du verkligen den där?!" utan mer får höra: "Ja men ta den om du vill ha den!" Loves it!

Idag har jag fått betala första hyran på lägenheten. Det sved kan jag säga då jag fick låna 1000 pistoler från mitt sparkonto. CSN räckte ju inte på långa vägar. Jävla staten som inte ser behoven hos studenterna. Sen kan de absolut inte förstå hur studenter kan bränna ut sig och inte klara av studierna. Nej, men när man inte har råd att köpa annan mat än Eldorado-nudlar, hur ska man då klara av att få VG på varenda tenta? Hur tänker du nu Anders Borg, du som sitter på kulorna?

Nej, fattig det är vad man är som student! Men just nu tänker jag inte på det, eftersom jag har världens bästa familj som ställer upp i ur och skur!

God Jul alla glada, här kommer det varma kramar från oss alla till er alla!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Linnea

GOD JUL gumman. ha en underbar jul och njuta av att inte behöva äta nudlar=) Nu är vi snart granna! Kram

2008-12-23 @ 15:42:16
URL: http://linin.blogg.se/
Postat av: Linnea

Grannar ska de vara, granna är vi ju alltid=)

2008-12-23 @ 15:42:40
URL: http://linin.blogg.se/
Postat av: jennie

GOD JUL!!!!!! För min del känns d bra att man inte kommer ha råd me nå annat än nudlar..i december..efter den här helgen så=)så mycke man proppar i sig! ( mer godis än mat dock)

kramar!

2008-12-23 @ 15:52:35
URL: http://jenniebardosson.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det var vekligen superduper fint! :)

God jul nu, och ät ordentligt med god mamma&pappa mat. Kramar

2008-12-23 @ 17:08:12
URL: http://zhara.blogg.se/
Postat av: Martha

GOD JUL IDA! Vi ses i januari, och jag kan snart spy på allt julgodis som jag har ätit så jag längtar till mina underbara eldoradonudlar som väntar hemma i skåpet på rydsvägen! =) hihi. ha det bäst! kramiskramis

2008-12-23 @ 21:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0