Goda nyheter ifrån Kolsva!

Börjar med det goda - jag fick G på omtentan! Så nu är Svenska Politiska systemet ur världen och jag behöver väl aldrig mer fundera över den kursen! Wohooo! Var tvungen att springa in till mamma och pappa direkt haha. De hade inte somnat, sa grattis och sen sprang jag in till mig igen! :)

Det dåliga - min röst är nog sämre än sist ni hörde mig prata! Hostar jättemycket, gör lite ont i halsen då och då och jag kan inte prata normalt. Mamma missade typ en hel mening ikväll när jag berättade, och så sa hon exakt samma grej. Jag ba: men det har jag ju nyss sagt.. Hon skrattade och förklarade att det var svårt att tyda vad jag sa ibland då ord försvinner. Komiskt, men jag har ju så svårt att hålla tyst..
Kanske är bra att mamma och pappa jobbar den här veckan, så kan jag få vara ensam och inte behöva prata med någon. Vila rösten lite så den kanske kan återhämta sig någon gång.

Idag när jag skulle ta mig ner till stationen fick jag skjuts av min ängel Memo. Jag var helt genomsvettig när jag kom fram till bussen och då bestämde jag mig för att det nog var bättre att ringa och höra vad han hade för sig och fråga om han kunde vara så snäll och ge mig skjuts. Visst! Vem är snällaste personen i Linköping? Memo!!

Nu är jag i alla fall hemma i Kolsva. Här är det vinter vill jag lova. Vägen är täckt med snö, eller ja här uppe på mossvägen är det iaf det, och jag njuter av det kalla och krispiga vädret. Det är skönt att vara hemma måste jag säga. Hela veckan ska jag pyssla med diverse saker, men det är svårt att ringa till någon, jag hörs ju knappt genom telefonen.
Jag får försöka klara ut saker och ting via mail, hallå.. lever vi inte i ett högteknologiskt land kanske?

Här hemma är det julpyntat och fint, det är bara tomtar som ska upp på kylskåpet och lite annat smått och gott som ska fixas. Imorgon ska jag kristyra pepparkakor som Emma så snällt har bakat. Sen blir det nog till att göra Rocky Road och snabbkola. Mums!
På onsdag får jag träffa Emma, då blir det en kväll med Bonde Söker Fru! Så roligt!

Saknar redan er flickor som är kvar i Linköping. Men vi ses om några veckor! Ha det toppen nu och stora julkramar till er från mig!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis! Så himla skönt att du klara den! Nu väntar vi bara på den andra tentan. Får se om den kommer som en trevlig julklapp eller inte. :) Kram

2008-12-16 @ 08:19:20
URL: http://zhara.blogg.se/
Postat av: Elin

Skönt att du klarade tentan! Får väl se om vi hinner få den andra innan jul eller inte! Sega anders...

2008-12-16 @ 08:57:02
Postat av: jennie

grattis!!!! gud va skönt!!! får se om vi får den här tentan innan jul...tvivlar...men hör på denna: anledning till att anders va så dålig: han va sjuuuk!! men per jansson ska sluta som rektor yippie!

ha d jätte bra därhemma!

PS. johan glans är me i julkalendern..spelar påskhare haha!

2008-12-16 @ 09:40:37
URL: http://jenniebardosson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Grattis till omtentan!!! Så himla skönt! Låter som du kommer ha det mysigt hemma den här veckan, hoppas du blir bättre i halsen bara! Kram kram

2008-12-16 @ 10:00:06
URL: http://linin.blogg.se/
Postat av: Martha

GRATTIS! Härligt jobbat bruden :) Ha så mysigt hemma nu, jag längtar tills jag kommer hem jag med!Kramkramkram

2008-12-16 @ 16:02:58
URL: http://marthakastman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0