hosta och julskum.

Hostan håller i sig. Den har faktiskt blivit värre och jag är inte nöjd. Nu har det verkligen övergått i en ordentlig förkylning. Mamma har lovat att åka till Apoteket för att köpa Noskapin och Bromexol (eller vad det hette) så jag kan få knapra för att hostan ska gå över. Alla är verkligen förkylda, morfar, jag, pappa och Emma. Måste försöka hålla mig i trim nu, så den är borta till juldagen.

Gårdagskvällen var trevlig. Jag och Emma kollade på Bonde Söker Fru och åt julgodis som hon gjort. Väldigt gott och väldigt många olika sorter. Nästa år ska jag minsann också baka en massa olika sorter! Vi såg även sista delen av den brittiska thriller-serien vi har följt sen i måndags. Oh så spännande den var och slutet var inte alls överrens med min tankebana.
Pappa och jag köpte gran igår, till oss och till Emma. Så fina blev de och jag hoppas inte att den blir så stor som förra året. Då kom vi ju knappt in i vardagsrummet haha. Men det är ett mindre problem. Skönt att ha det fixat, annars ska man få höra det tjatet och alla blir stressade och får huvudvärk.
I helgen ska vi sätta ihop pepparkakshuset och jag ska kristyra lite pepparkakor, som jag i år, för första gången inte har varit med och bakat. Känns lite konstigt, fick inte äta någon pepparkaksdeg. Det brukar ju vara en given del av allt julbestyr. Mamma och Emma bakar, jag gör bara en liten liten orm! :)

Ikväll har Malmaskolan avslutning och jag ska följa med ner och titta. Hoppas det är bra. Kan ju aldrig slå våra avslutningar då vi var en extraordinär årgång, men ja, försöka går ju alltid. :)
Sen är det Bonde Söker Fru. Igen. Ikväll kanske jag ska kolla på The Duchesse.
Imorgon är pappa hemma hela dagen. Imorgon kväll ska jag träffa Stina för första gången sen augusti!!! Det var på tok för längesen och vi saknar varandras sällskap, kan jag säga!

Nej, dags att göra sig lite snygg(are) inför avslutningen.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0