Julbord och mys.

Trevligt 3:e advent allesammans!

Nu har vi haft julbord, det var supermysigt. Linnea hade gjort så himla fint när jag kom dit, dukat fint och tänt ljus. Allting fick bara en mys-stämning över sig. Första julmaten ligger nu i magen, första julmusten är uppdrucken. Måste säga att inget märke slår Guttsta Källa. Deras julmust är den absolut godaste, men får man tag på det i Östergötland? Nej!
Nåväl. Många skratt, äcklig brunkål (sorry Elin, men nej. Aldrig mer haha) och After Eight. Gott gott och nu känner jag mig så där sömnig som man ska känna sig när man är alldeles lagom mätt.

Imorgon åker jag hem till Kolsva för tre veckors jullov. Det blir ju inte mycket jullov dock, då jag ska plugga hela denna vecka och försöka hinna med att hitta på andra saker samtidigt. Det är mycket som ska fixas nu när jag är hemma, nya glasögon, håret, adressändring, söka bostadsbidrag, flytta till ny lägenhet. Det ska bli det mest roliga på hela tiden. Kommer dock inte ha någon soffa än, så liite ont om sittplatser blir det, men jag kommer ju i alla fall inte ha någon stor TV, så vad spelar det för roll. Sängen finns, stolar finns.. Det går alltid att hitta någonstans att sitta!
Den 10 jan ska jag försöka vara en lika bra värdinna som Linnea var ikväll och så ska ni få smaka på min alldeles utmärkt goda pastagratäng. Mums! Längtar redan!

Nu ska jag kolla på film innan jag förbereder mig för min sista natt på Flamman!

/Ida

Kommentarer
Postat av: eeelin

Brunkål är det godaste på julbordet! Men ni vet väl att smaklökarna utvecklas ungefär vart 7 år.. så snart kanske ni tycker om det iallafall! ;)

2008-12-14 @ 22:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0