julgodis och mys.

Idag har min ensamma dag bestått av att kolla på hemmafilm från när vi var små, jag blev så himla sugen. Jätteroligt, jag är två år. Vattkoppsjulen kan vi även kalla den julen 1987 för!
Sen fyllde jag i en undersökning från Örebros universitet, som jag var med i när jag var typ 18 år. Fick en Tian-lott, men inte fan vann jag någonting. Det sägs ju att har man tur i spel så har man otur i kärlek.. men jag har ju otur i båda så den kan inte stämma!

Sen kom jag på att jag ville baka lite julgodis. Fram med receptboken och på med julmusiken så var jag och Sixten i stämning direkt. Det blev snabbkola, mm så gott det doftade i köket. Sen när mamma kom hem gjorde jag Rocky road, typ det mesta godiset du kan göra. Så gott! Tyvärr ingenting för dig Jennie, då det är två olika typer av nötter.

Så nu sitter jag här, i väntan på den spännande deckaren som började gå igår på TV4. Tack England för era underbart bra och sjuuukt spännande deckare. Älskar dem!
Om en vecka är det julafton, hur snabbt har inte tiden rusat förbi. Här hemma är det full rulle av olika julaktiviteter. Det ska rullas köttbullar och fixas med gran. Jag älskar julen, särskilt allt stök innan, men särskilt tiden efter, då man bara lever i en härlig harmoni med varandra.

Nu är det dags för glögg, farmors tårta och en liten bit Rocky road. Mums!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag har också bakat rocky road, dock inte smakat dem än, måste stelna lite till först. Sen blir det Bodygurad, rocky road och oboy! Kramkram

2008-12-16 @ 21:09:12
URL: http://linin.blogg.se/
Postat av: jennie

värst vad ni rocky roadar..bara för att ja inte kan baka de=( men finns mycket annatoxo=)

blir så avundsjuk när ja läser din blogg ida! ja vill oxo hem o mysa o baka! o bli ompysslad..men bara 3 dar så! blir ju lite ompyssel här oxo=)

2008-12-16 @ 21:32:19
URL: http://jenniebardosson.blogg.se/
Postat av: jennie

värst vad ni rocky roadar..bara för att ja inte kan baka de=( men finns mycket annatoxo=)

blir så avundsjuk när ja läser din blogg ida! ja vill oxo hem o mysa o baka! o bli ompysslad..men bara 3 dar så! blir ju lite ompyssel här oxo=)

2008-12-16 @ 21:33:26
URL: http://jenniebardosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0