Walking in a winter wonderland.

Ja, idag när jag drog upp persiennerna var det solsken och snö. Till och med på träden ligger det snö, och det ser så himla fint ut. Solen ligger precis i kanten på tallarna och det lyser upp dem så fint. Nog är det moln på himlen också, men finns vissa hål där den kan skina igenom. Lycka, eftersom den skiner in i mitt rum och jag får ett stort leende på läpparna!

När man är ledig har man rätt att vara lat, eller hur brukar det låta? Jag känner mig i alla fall väldigt lat, har gjort så i två dagar. Men idag har jag tvättdag, kl 13 är det dags att springa ner i tvättstugan. Har faktiskt en del jag kan tvätta nu när jag tänker efter. Det blir sista tvättningen i Flamman för mig, lite nostalgiskt. För nästa helg kommer mamma och pappa, så då skickar jag hem mestadels av kläderna med dem. Smutsiga som rena. Gäller att passa på när de kommer med en tom bil! :)
Sen blir det till att laga mat, idag får det bli makaroner och köttbullar. Ett tag sen jag åt det faktiskt, så längtar nästan lite efter det. Måste ju ha matlåda till imorgon, då vi går en låååång dag i skolan.

Flickorna mina åkte till Bibblan idag och läste. Jag kände att jag ville vara hemma, det är så skönt att inte behöva fixa sig och kunna knalla runt och ta saker i sin egen takt. Jag känner mig inte alls pepp på att läsa. Ska dock göra det sen. Jag ska sätta mig med en kopp honungsvatten (min hals är i uppror), mandariner och russin. Sen ska jag mysa till det i fåtöljen så gott det går med Globalization. Den är faktiskt riktigt bra, och nu när jag har min egen kan jag kladda hur mycket jag vill i den.

Ser fram emot lördag, så roligt det kommer bli. Matlagning här hemma, sen kommer det bli fest. Jag känner på mig att det kommer bli en riktigt bra kväll! På söndag kväll kl 20 har vi tydligen ett viktigt möte här i korren, men jag vet inte om jag är hemma då. Det kan ju inte jag svara på. Är jag det, får jag väl försöka delta. Även om jag inte riktigt bryr mig om vad som sker här längre, då jag flyttar ut snart.
En vecka kvar och sen är det jullov på riktigt!

Gårdagen spenderades hemma och på stan. Riktigt trevligt tjejer. Jag köpte ett par skor och en väska, och julklapp till syrran! Blir nog stan nästa vecka också, har en del saker kvar att fixa!

Handla Rättvisemärkt! Läs Marthas blogg!

/Ida



Nya skorna, som jag ska ha till klänningen ni såg i ett tidigare inlägg, på julsitsen!

Kommentarer
Postat av: Martha

haha tack för lilla kommentaren om mig :) men visst är det sjukt, så nu jag ska inte handla något mer te som inte är rättvisemärkt!! :) ses imorgon! kram

2008-12-04 @ 19:27:31
URL: http://marthakastman.blogspot.com
Postat av: Martha

haha tack för lilla kommentaren om mig :) men visst är det sjukt, så nu jag ska inte handla något mer te som inte är rättvisemärkt!! :) ses imorgon! kram

2008-12-04 @ 19:28:33
URL: http://marthakastman.blogspot.com
Postat av: Linnea

Gud vilka snygga skor!!! Partyparty på lördag! Ringer dej när jag åker från Ryd imorgon. Elin och jennie ska också med! Kram

2008-12-04 @ 20:46:16
URL: http://linin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0