Long time no see.

Jag antar, om jag har haft några trogna läsare, att ni har försvunnit vid det här laget. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men nu är jag back on track! Ska försöka uppdatera här lite nu och då, märk väl försöka.

Det var ju ett tag sedan jag skrev här. Verkligen längesen, ser jag nu. September. Damn. Men det har vart mycket under hösten, och jag har helt enkelt inte orkat tagit tag i allt det här. Nu tänkte jag sätta igång igen.
I höstas ägnade jag mig åt franska-studier. Je parle francais perfettement... eller inte. Jag pratar franska, men fan inte perfekt. Gjorde en grammatiktenta i december, som jag inte klarade. Gjorde omtenta i januari, som jag klarade. Tjohoo! Att se Resultat: G i mailet värmer så gott inombords. Jag blev lycklig och hoppade glädjeskutt! Men jag måste ändå göra en uppgift i litteraturen, för att få G där. Det får mig att bli iskall, mest får jag känslan av att läraren inte gillade mig och mitt sätt. Jag var väl inte så förtjust i henne heller. Men det där blir snart gjort.

Annars händer det inte speciellt mycket i mitt liv. Jag läser matte C, ska börja plugga upp betyg så jag kommer in på Jurist i Uppsala. Har en del andra program jag ska söka, men det är väl vad jag vill mest. Fanns ett intressant program i Jönköping också, men jag vill bli riktigt jurist. Sen vill jag inte bo i Jönköping! Det är mitt mål, juridiken kallar! Jag är bara hemma om dagarna, så jag kan det här huset bättre än någon annan. Det känns som att Sixten och jag har husarrest. Sixten och fiskarna, det är mitt sällskap om dagarna. Måste säga att Sixten uppskattas mera, då man faktiskt måste gå ut med honom då och då. Sen är han mysigast i världen, vilket fiskarna inte är. Vi har två hajar dock, de är ju lite coola. Men annars, not so much fun!

Har träffat Malin väldigt mycket den senaste tiden. Det är alltid trevligt när man kan umgås med bästa vännen lite då och då. Vi bor ungefär 5 min ifrån varandra, men det blir liksom inte av. Kommer nog bli annorlunda när vi båda börjar plugga. Sen träffade jag min kära vän Joel i lördags. Det var år sen, även om vi talar rätt ofta på msn. Men det var så roligt.

På fredag har I'm not there premiär. Filmen om Bob Dylans liv. Den ska jag se, även om det kanske visar sig att den är kass. Det kan man aldrig veta. Men jag tänker se den ändå. Jag gillar Bob.
Såg Chapter 27 häromdagen. Den handlar om Mark David Chapman, ni vet han som sköt John Lennon. Jared Leto var utmärkt i rollen som Chapman, på pricken. Sjuk människa. Filmen var bra, kanske inte så bra som jag trodde, men helt okej. Titlen syftar tillbaka på boken The Catcher in the Rye av J.D. Salinger. Den är väldigt bra, och har 26 kapitel. Chapman identifierade sig med huvudpersonen och i och med att han sköt John Lennon, ansåg han att det blev ett bättre avslut på boken. Återigen, sjuk människa.

Nej, kanske dags att dyka ner i matteböckerna igen. Har första provet om en vecka, så jag bör sätta fart. Inte för att jag har speciellt mycket kvar, men måste ju hinna repetera också...
Det är förövrigt skitväder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0