Rockstar.

Idag har jag inte gjort någonting nyttigt. Jag har mest vart irriterad över att TV3 inte kan hålla de tider som står i tv-bladet, utan drar över. När man då har programmerat DVD:n för inspelning och tror att det är slut den tiden, så tror man väl inte att man ska behöva lägga på en extra halvtimma. Jäkla TV3!

Sen har jag även vart irriterad över att internet på min laptop inte fungerar som det ska. Det hänger sig hela tiden. Man kommer lagom in, sen hänger det sig. Funkar ibland, och det är ju helt underbart, men jag vet inte riktigt vad det är för fel. Jag tror inte det är datorn, för hotmail och msn fungerar och även andra program som kräver uppkoppling. Det är just när man ska ut och "surfa" som det krånglar. Kom in på banken idag i alla fall, det var en nödvändighet och då funkade det. Men för att bara göra något kul, nej då går det minsann inte.

Nu sitter jag vid pappas jättedator och skriver. Typiskt jättedåligt att skriva på ett trådlöst tagnentbord, jag föredrar mitt på laptopen, det är jättesmidigt. Det här är så bökigt! Men men, jag får ta det som erbjuds annars blir det ingenting av med någonting.

Ni vet det där pirret jag skrev om härom dagen. Det sitter fortfarande i, och jag har fått tankar också. Vad är det frågan om? Emilie, om du läser det... Det är väldigt trevligt, jag vill bara säga detta, det är väldigt trevligt, men varför får jag en känsla av att det inte är bra, att det är fel?!! Jag får panik, varför dessa frågetecken kring allt.
Jag skulle behöva bo i en hydda ute i skogen, högt uppe i ett träd, där ingen kommunikation med övriga världen vore tillåten tills jag fick ordning på mitt liv och allt med skolan. Wow, det skulle bli långtråkigt. Jag som nästan sover med min mobil haha. Faire to say, tror nog många skulle säga att jag aldrig i hela mitt liv skulle klara av att leva utan mobiltelefonen och internet. Amishcountry? No thank you!

Jag längtar till Vemdalsskalet. Ni som inte vet vad det är, eller vart det ligger, får kolla upp det på en karta eller googla namnet. Jag vill bara åka längdskidor, känna farten när man skatear snabbt eller när man står i spåren på väg ner från fjället. Underbar känsla. Jag vill åka bräda, för det var ett år sedan. Jag saknar min bräda, den behöver mig. Jag vill ha sol! Underbara vecka 15, jag längtar efter dig!

Vad jag inte längtar efter är mina matteböcker, som ligger och skriker efter mig i väskan på golvet. Nej nej, inte imorgon heller, då jag ska åka till Västerås och förhoppningsvis kunna hitta ett par Burton-byxor. Det skulle sitta fint tillsammans med jackan jag fick tidigare i år. Svart och svart, det blir bra. Plus mina goggles som jag köpte i Annecy förra året. De har öronmuffar, asfräna!

Fan. Jag ska avrunda här nu, snart dags för Grey's Anatomy.

Rockstar, for ever and always!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0