Kan du beskydda mig?

En himmel som färgades röd av solnedgången. Små molnstrimmor letade sig fram över den en gång blåa himlen. Regnet höll sig undan och vi alla kunde njuta av Håkan Hellström och Kent i Eskilstuna. Jag har sett kent i E-tuna förut, vilket alltid är lite extra roligt eftersom det är deras hemstad och de alltid levererar lite mer känns det som. Man får höra många roliga anekdoter från deras tid som unga slynglar i E-tunas vilda 80-talsliv.

De spelar låtar som man sällan eller aldrig får höra live. Ikväll spelade de Kallt Kaffe - en låt som var väldigt otippad att få höra. Tror inte det var många av dessa s.k. "kent-fans" som visste vad det var för låt. Ni förstår, det finns "kent-fans" och så finns det kent-fans. Jag tillhör det sistnämnda. Uppväxt med kent i högtalarna. Vet att de existerade innan Vapen & Ammunition kom ut. De s.k. "kent-fans" som säger sig kunna det mesta och står längst fram med så tuperat hår att man tror det kommer falla av och svarta kolstreck runt ögonen är inga kent-fans. De klarar inte ens av att öppna entrédörren till intagningsprovet för den kategorin.

De spelade Beskyddaren! Som vi diskuterade den låten på Peace & Love. Jag sa att de spelar den aldrig, vilket de inte gör. Men just ikväll kom den, halvakustisk till på köpet. Så underbart vacker. Man blir lycklig. Kent lyckas alltid, kent levererar alltid!

Håkan var såklart lika bra som på Peace & Love. Han visar en enorm glädje på scenen vilket smittar av sig och trots att kylan kröp inpå skinnet tog den inte överhanden om min kropp då mina fötter dansade till glädjens och lyckans toner som strömmade ur högtalarna. Klubbland - 13 - En midsommarnattsdröm - Hurricane Gilbert - Kom igen Lena - Brännö Serenad - Kärlek är ett brev skickat tusen gånger - Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din - För en lång lång tid - Nu kan du få mig så lätt  - Det är så jag säger det ... Har jag glömt någon? Ja, säkert men hur lätt är det när man bara kan le åt denna underbara man som står på scenen och är så tacksam över att vi finns. Det är därför man fortsätter lyssna!

Idag simmade även mamma och jag Vansbro Tjejsim. Det gick bra faktiskt. Det var iskallt i vattnet bara, så jag säger hurra för våra våtdräkter. Annars hade det inte gått. Badmössa och våtdräkt, hur snygg blir man inte?! ;) Men nu är jag trött. Riktigt trött. Imorgon blir det en dag med Stina, ska bli trevligt. Först ska jag sova som en stock inatt. Skönt med sovmornar.

/Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0