tro och tvivel.

Ikväll har det varit Allsång på Skansen och jag sjöng med. Vad annars göra när man sitter framför teven och texten rullar på Fritiof och Carmencita?! Sjung för blotta livet. Sen såg vi (jag + päronen) på Morden i Midsumer, en klassisk sommarserie. Man kan aldrig lista ut mördaren dock, det är sanslöst knepigt men ruggit spännande.

Dagen som sådan har inte varit speciellt händelserik. Jag skulle ha spolat av Tält Thor efter helgens eskapader, men jag tog mig aldrig i kragen att göra det och sen när det började regna en skvätt sket jag i att gå ut. Jag höll mamma sällskap genom att sitta ute på altanen med datorn framför mig och spela upp olika låtar jag själv anser är väldigt bra. Jag tänkte att jag skulle ha läst ut min Pol Pot-bok idag, men icke. Får se om det blir tid för det imorgon, då jag faktiskt ska ta mig i kragen och spola av äcklet som härjar på Tält Thor. Det skulle bli sol och 25 grader varmt så på med bikini och sen fram med vattenslangen.

När man inte jobbar om dagarna blir man ganska rastlös. Samtidigt tycker jag det är skönt att vara ledig. Man får inga pengar när man är ledig dock, men jag jobbar mer i juli och det är ju i augusti som ekonomin behöver bli lite styrkt, så det passar sig bra. Jag hoppas bara på att få ihop så det räcker och blir över när jag införskaffat mig den laptop jag har fäst ögonen på. Jag är ju väldigt sugen på en digitalkamera också. Den vi hade la ju tyvärr av i fjällen. Otur otur säger jag som är i starkt behov av en kamera. Får nöja mig med mobilen än så länge.

Nej, kanske skulle försöka få lite sömn i ögonen. Förkylningen gör att jag inte sover så bra om nätterna. Jag pratar relativt bra nu ändå, men ja. Kraxar väl på ganska friskt fortfarande. Mina armar har blåmärken, jag tror de kom både efter midsommar och Peace & Love. Jag lovar, jag blir inte misshandlad, men ja.. det ser lite lustigt ut haha.

Ett avsnitt av The Office (UK version), sen sova. Imorgon blir det Tält Thor-rengöring.. Jobba på torsdag och sen Göteborg here we come!

/Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0