Förundran.

Jag funderar på saker och ting. De gör mig otroligt förvirrad, men samtidigt hyser jag en viss förundran till mig själv. Konsten att kunna ha så mycket tankar och idéer i huvudet samtidigt, och att det ändå inte sprängs i luften, det är otroligt! Mitt huvud borde egentligen sprängas, ni vet som på Weird Al Yankowich som sjunger i början på den där sjuka Leslie Nielsen-filmen Spy Hard. Det gör det inte!

Idag har jag fått lite gjort, på min lediga dag. Gjorde klart svenskan. Inte helt, för jag har tre prov som ska klaras av på måndag, men annars har jag gjort allting! Beundransvärt? Njae, för jag har haft relativt lång tid på mig och jag har slöat som en jävla soffpotatis. Inte alls bra, men men. Jag får stå mitt kast och tänka att jag i alla fall hann klart med matten. Det var viktigast. Så nu pluggar jag som bara den, hur mycket jag får gjort är en annan femma. Det är svårt när fotbollen står och dundrar i mitten av rummet. Nu är det ju "Dödens Grupp" så att säga, den svåra. Jag tvivlar på Italien, de har spelat som en påse nötter. Jag säger ja för Holland, de är väl i princip klara om de vinner över Les Bleu ikväll, vilket jag faktiskt tror. Spelar Frankrike som de gjorde sist, så har de inte en chans. Men det är en match kvar efter denna kväll, så.. Jag lämnar det öppet.

Imorgon spelar Sverige sin andra match och jag tar det med ro. Jag tvivlar på vinst mot Spanien, de är helt enkelt för bra nu. Om de är rädda för Sverige, kan jag inte säga, eller om Torres eller David Villa inte får bollen vid fötterna kan jag inte sia om, händer det så kanske vi vinner, händer det inte har vi inte en suck. Sverige har helt enkelt en lite för dålig förbundskapten för att det ska bära hela vägen..

Jag sätter på mig den på tok för stora gula tröjan till OK imorgon och ler ändå. Den är bra rymlig men så trodde chefen att alla som jobbade där bör ha storlek L eller XL, vilket då inte är fallet. Men jag ler ändå!

Nu ska jag gå och tänka svenska, men lyssna fotboll!

Snart kommer Kristina ner, min kära lilla bodenska! Vi ska rocka skjortan av folket på Peace & Love! Vad kul det ska bli!!

Kom hem från Hultan, jag behöver dig ;)

Rock n' Roll in my soul!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0