Jag är född i en liten by...

När man är född och uppväxt i en sån liten by som Kolsva, så kommer man att tänka på tre saker:

1. Folk som är födda i Kolsva har oftast mer än halva släkten i Kolsva.

2. Vissa Kolsvabor har inte åkt längre än Köping och verkar mer än nöjda över det.

3. Kolsvabor tror att Kolsva är centrum of the universe.

Jag är glad att vara född och uppväxt i en liten by, men samtidigt är jag väldigt glad över att jag är infödd i en modern familj, en berest familj. En familj som verkligen pushar en för att lämna den här lilla byn och söka nya platser, platser som ger mig en utbildning och en framtid. Kolsva ger mig inte en framtid!

Jobbet gick bra, det flyter på!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0