La fête à la Köping (beaucoup d'alcool)

Jag ska väl inviga er i helgens bravader, för det blev mer än jag hade tänkt från början, men vad gör man inte när en förfest bara består av galna bandykillar?!

Fredag
Fredagens bravader börjar med stress. Jag åt för sent, och väl anländ till Malin fick jag vända upp och ner på flarrorna. Det gjorde att jag fick en food-baby-mage a.k.a alkohol-baby-mage. Tur som var hade jag valt min rutiga ballongklänning, så det löste sig fint.

Dags för hävning!                                                                              

Vi väljer att ta bussen in till Köping, för att gå och se Brolle på Ögir. Han var en timma försenad, men när han väl satte igång kom den där mjuka lena rösten ut ur högtalarna. Man märkte ingenting av att han faktiskt hade spelat två gånger tidigare under dagen. Jag är inget höjdarfan av honom, men han tål att tittas på. Efter det tog vi oss upp på stan, Öltältet väntade. Väl där blev vi lite chockade då det faktiskt var mer folk än vi trodde det skulle vara. Det måste ha berott på det fina vädret, för vädret var underbart! Vi minglade, drack, gömde oss för folk man inte vill träffa, satt ner och vilade fötter (mest Malins fötter) och åt en väldigt god hamburgare. Det var faktiskt en trevlig fredag och jag somnade tio över tre, vaggad till sömns av fåglarnas kvitter.


Lördag
Lördagens bravader började med en svettig eftermiddag på Hökartorget. Emmas supertjejer i Sparks Cheerleading skulle visa upp och jag åkte naturligtvis in och tittade. De är väldigt duktiga och jag kan stolt säga att min syster har med allt det att göra! Direkt efter uppvisningen tog jag mig tillbaka till hennes lägenhet för att duscha. Lägenheten har för övrigt blivit omdöpt till "Tropikerna". Jag hade behövs en stor fläkt som följde mig vart jag än gick. Duschad och klar pustade jag lite innan syrran kom hem och kastade sig i duschen. Väl iordning åkte vi iväg till Annika och bytte bil samt hämtade upp henne. Målet var förfest hos Johan Björkdahl, med kusinen och en massa bandykillar. Vi var ett axplock tjejer där kan jag säga. Kvällen bjöd på grillning, mycket alkohol, sång och dans (från kusinen), ett par halsningar ur en JD-whiskey (det var jag) och sen ett tjat på David J att vi faktiskt skulle gå nu och om han ville med fick han skynda sig. Kusinen var inte heller lätt att få med sig, killar är faktiskt långsammare än tjejer.

   Kusinen sjöng och spelade :)             Syster var väldigt glad!                                     

Väl nere i Öltältet så var det packat med folk. Emma och jag ställde oss i toakön direkt. Det är inget jag uppskattar, men måste man så måste man. Sedan minglade vi runt en massa, träffade på roligt folk, tråkigt folk, för vuxet folk och såg några riktigt små. Försökte dansa lite, men då folk trodde att det faktiskt var riktiga artiser där och betedde sig som på en rockkonsert, så fick man försöka improvisera och inte kastas runt så mycket. Små som vi är så var det inte lätt att hålla rak kurs..
Syster, jag och kusinen (efter kebabköp och ett samtal från mig, undrades vart han var) så somnade vi vid halv tre. Jag sov inte jättebra då söndagen innebar typ 30 grader varmt. Jag hade dock haft en riktigt rolig helg!

Idag har jag jobbat första dagen på OKQ8 i Kolsva. Det gick riktigt bra faktiskt, bättre än jag tänkte mig att det skulle göra. Det är mycket nytt som man ska lära sig, men det är väldigt roligt. Än så länge. Det kommer nog dagar då jag säkert känner att jag inte alls orkar med det.
Vi har inget vatten i Kolsva. Det har varit någon vattenläcka och nu står halva Kolsva utan vatten. Det är helt sjukt, det har pågått hela dagen. Man klarar sig inte utan vatten. Hoppas det blir någon bättring till imorgon.

Jag har trötta fötter, jag var bakis igår och nu ska jag kolla klart på Lost. Annars lever livet, sommaren är ju här!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0