Tjejklassikern, etapp 1.

Nu har starten gått, genomförandet av Tjejklassikern är igång. Jag och mamma cyklade igår Tjejvättern, 9 mil på cykel. Det tog oss 5 h 48 min, vilket vi är väldigt nöjda över. På det får man räkna bort en halvtimma för alla depåstopp, det var trots allt runt 30 grader varmt igår.
Idag känner man lite i knän och sittmusklerna. Annars mår jag bra, somnade dock vid kvart över nio igår kväll, kunde nog ha somnat stående om det hade varit fallet. Vi hade verkligen tömt oss på alla krafter.

    På väg mot start.                           

  Äntligen i mål, man fick medalj.

Men nu är det gjort, jag är väldigt väldigt nöjd. Känns som de resterande tre grenarna kommer gå lite mer galant. Skidåkningen kan man ju på sätt och vis inte påverka, då föret styrs av naturen herself, men annars är det ju inga problem. Har man stått på skidor varje år sen man var dryga 3 år, kan man faktiskt åka hyffsat bra.

Nästa grej är Vansbrosimmet som jag inte är ett dugg orolig för. Jag har simmat hela mitt liv, jag älskar att simma. Så det kommer nog inte vara så svårt. 1 km klarar man nog på runt 25 min. Det brukar bli under i badhuset men här är det lite fler människor och vattnet är lite motströms. Men ingen fara.

Jag klarade matte C också, så skönt att ha det gjort. Nu ska jag göra klart svenskan den här veckan, sen är jag klar.
Sommaren är ju här, nu är det dags för grillkvällar, kubb och långa ljusa nätter.

Jag längtar just nu till:
 - Peace and Love-festivalen med Kristina, så kul vi ska ha det!
 - Bruce Springsteen i Göteborg, hela familjen, så grymt bra det kommer bli!
 - Mamma Mia 16 augusti, hela familjen igen.
 - Flytt i augusti, ort okänd än så länge.. (jag bettar på Linköping)

Hoppas värmen har gjort er gott, nu väntar det svalare tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0