Stupid.

Amerikaner är dumma. Såg på Jay Leno, och där frågade han människor på gatan om representanterna i presidentvalet. Inte en enda kände igen kandidaterna. De visste knappt vem Hillary Clinton var. För hon var ju inte gift med en av de bästa presidenterna USA någonsin haft, hon har ju inte varit senator i x antal år, hon är ju inte en av de starkaste kandidaterna till att bli president.. Men å andra sidan, vad kan man kräva av människor som tror att Europa är ett land... nej nej, ni läste rätt. Enligt amerikaner finns det ett land som heter Europa.. inte en kontinent, ett land. Taadaa! Vad säger det oss om världens mäktigaste land? Stupid, stupid, stupid!!

Jag läser Strindberg. När man läser Strindberg, blir man lite knäpp. Man påverkas faktiskt. Inte sinnessjuk som han var, men lite lustig påverkan har boken. Jag hör Jonas Karlssons röst när jag läser, vilket är rätt trevligt. Han spelade en bra Strindberg, han har en behaglig röst.

Håller jag på att bli sjuk nu igen? Ja, so it seems. När det regnar ute hela tiden, kanske det inte är så konstigt!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0