Pride and Prejudice.

Jag har nyss avslutat kvällens aktivitet. Den bestod av att ligga i soffan, känna sig för mätt (som man alltid gör efter ett besök hos mormor och morfar) och se på den alltid lika underbara "Stolthet och Fördom". Jag älskar Jane Austen! Jag älskar faktumet att hon kunde skriva så otroligt underbara böcker, som mestadels byggde på hennes eget liv.
Jag har en sak jag inte älskar dock. Det är att jag inte har hittat min Mr Darcy än. Var finns den Mr Darcy som jag ska komma att älska så djupt att ingen kan förstå hur det fungerar!?! Var är min Mr Darcy som jag egentligen älskar, men som jag känner att jag hatar för att jag älskar honom så otroligt mycket!?! Jag tvivlar på att han verkligen existerar. Jag tror inte det om jag ska vara ärlig. Jag vill finna honom dock, jag vill känna att jag också kommer få åtnjuta den kärlek man bara kan känna när man fått träffa sin Mr Darcy.

Det gick kass i Eurovision, hade vi trott någonting annat? Ja, faktiskt. Vi trodde att vi hade skickat the bidrag of all bidrags, men nej. Varför envisas vi med att engagera oss i en tävling som det ändå inte går att genomföra på ett snyggt sätt. Hur mycket det än tar emot att erkänna detta, men jag tror att vi måste skicka en sådan person som Carola. Hon fixar ju det, det ska man inte sticka under stol med. Hon fixar det. Vi trodde Charlotte Perelli hade samma spirit, vi trodde att Hero skulle gå all the way. Men nej, och nu sitter hela svenska folket och svär och lovar att de minsann ska bojkotta nästa års tävling, som kommer gå i Moskva (grattis till Ryssland). Nästa år sitter vi där igen, efter en god middag och sippar på lite rödvin. "Heja Sverige, kom igen!" "La Suède, douze point".. "JAAA, nu är vi på G!"... Jag tvivlar att jag kommer ingå i den gruppen. Jag har faktiskt bojkottat många tävlingar genom de senaste åren, och jag tror faktiskt att jag kommer göra det i fortsättningen. BWO hade varit ett säkert kort för topp 10, det är inget jag tvivlar på. En tjej med snygga ben och en glittrig klänning... nej säger övriga Europa. Den frågan vi måste ställa oss är: Vad vill Östeuropeerna se?

Hoppas ni haft en bra mors dag.

/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0