Sommarsol och matteplugg.

Här skiner solen, det känns ju alltid trevligt. Inte ett moln i sikte, alltid jätteskönt. Men! Jag måste sitta inne och plugga matte. Sista provet kommer upp på fredag och då ska jag klara det galant. Jag vill inte gå ut i helgen och ha ångest över att jag blir onykter när jag egentligen måste sitta hemma och slita hår ur huvudet för att figurera ut hur saker och ting står till i den ekonomiska världen! Men så ska det inte bli. Jag kan påstå att jag inte är speciellt stressad över allt jag har att göra klart, men det var bevisligen inte sant. Jag sitter lutat över soffbordet och funderar över vilken formel jag ska ange för det n:te talet i talföljden, då det plötsligt droppar till på mitt rutade block. Fan! Rusa till toaletten och proppa näsan full med bomull! Why? Why? Why? Det händer alltid när jag känner att jag har mycket att göra. Funderar på hur det kommer bli i höst, då jag kommer ha hästarbeten att genomföra, allt på samma gång.

Annars har jag och mamma tagit en trevlig tur till Färna Herrgård. Mormor fyller 80 år nästa vecka så vi har bestämt att hon ska få en trevlig dag på Färna Spa, med afternoon tea som avslutning. Vi får även se om jag kommer kunna avnjuta den härliga dagen, då jag som sagt kommer blöda näsblod och vara begravd i skolarbeten. Mycket krävs för att få högsta betyg i varje kurs. Just precis, mycket krävs för att få en forskartjänst efter 5 års utbildning!

Annars så är det cyklingen som det fokuseras på. Nästa helg genomförs första deltävlingen i Tjejklassikern. Vätternrundan. Det känns bra att cykla först, det är den värsta tävlingen kan jag tro. Jag menar, även med riktiga cykelbyxor, som vi (jag och mamma) har, så har man nog lite problem att sitta efter 9 mils skavande på en cykel. Jag har fått nya däck, och en service på min cykel, så jag är nöjd. Den rullar lätt nu, vilket är skönt.
Så det cyklas för fullt nu.

Nej, fortsättning med matematiken. I helgen är det party, på fredag med Malin och på lördag med syster och kusinen. Så skoj! Det var längesen, jag känner mig lite som en panschis.. Men det blir så om fokus ligger på att faktiskt komma in på en utbildning till hösten!

Hoppas ni har en bra dag, jag har det siså där!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0