Wonderwall.

Jag såg just en reklamfilm på TV. Det var unga människor som sprang på en äng, det var sommar, blommorna blommade, det var varmt och alla var lyckliga. Alla flickor hade bikini på sig. Jag kan inte säga vilket företag det var reklam för, det kanske var Cubus eller Lindex, vem vet. Jag kunde inte fokusera på de fina bikini:sarna, eftersom alla kvinnor som var med såg ut att ha anorexi. Ska det verkligen vara så? Vad är det frågan om i allt det här? Jag är så trött på att det hela tiden ska handla om hur smal man är! Är man inte god nog om man har love handles?

Då kanske man inte riktigt är "flickvänsmaterial" som det så fint heter. Vad är det? Det är en sån sjuk, tvistad värld där ute, och jag är så irriterad över att alla faller ner i samma fack. Det fack där alla killar anser att den ideala flickvännen ska kunna ställa sig bakom en flaggstång och då ska hon helst inte synas heller. Sticker baken fram lite, så är hon tjock! Men inte brösten, det spelar ingen roll, för är det inte så att de typiska manschauvinistiska svinen som finns här utanför dörren föredrar tjejer med getingsmal midja och stora bröst, tjejer som kan handla kläder på barnavdelningen, tjejer som är så tomma upptill att man kan blåsa in luft genom ena örat och det faktiskt kommer ut på andra sidan.

Jag är så trött på människor som anser att man inte är värd att se på ens en gång om man har det minsta form på kroppen. Varför är det så? Vad hände med den sunda synen på människan? Okej, jag säger inte att man ska gå och bli överviktig, men jag säger att man kanske är väldigt sund och tränar regelbundet, men har en typ av kropp som gör att man inte kan se ut som en "stick-insect". Jag tänker se till att aldrig hamna i det facket där jag försöker bli så smal så min pojkvän ska känna sig stolt över mig. För, jag menar, vem vill ha en tjej som har lår tjocka som två trädstammar? Eller hur?! Det är sjukt, sjukt, sjukt och jag tänker aldrig falla så lågt. Jag har för bra självförtroende och för bra medvetenhet för att aldrig tillåta någon att styra över hur jag ser ut. Är man inte nöjd med mig från början, så kan man packa sina saker och dra.

Mina favoritreklamer är den för Dove och såklart Kavli's olika bredbara oster. Drömmer man om en toppmodell till flickvän, får man nog nöja sig med drömmarna och hoppas att dem tillfredställer ens behov. Det kommer inte finnas en tjej som vill ha ett sådant svin till pojkvän. Inte skulle jag vilja det i alla fall.

Nog om det, jag är nöjd med mig själv och hoppas att jag inte vrickar fötterna på Köpingsfesten nästa helg.

Ida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0