18 november - höst.

Det är så där höstigt mysigt ute, när man inte behöver vara ute själv dvs. Jag sitter vid skrivbordet och kikar ut genom mitt fönster. Det regnar och blåser, löven virvlar runt. Hundägare knallar förbi med nersänkta huvuden och ser så där stressade ut som enbart hundägare kan göra när det är sånt här väder. Jag kan säga att den minen har suttit på mitt ansikte många gånger när man gick ut med Sixten. Jag saknar faktiskt det, är så mysigt att gå långpromenader i skogen, bara filosofera för sig själv. Jag saknar väl Sixten mest, när jag tänker efter. Nästan lite så man blir ledsen ibland. Skönt att man då kan åka hem när man helst känner för det.

Jag har tvättid om en halvtimma, äntligen. Jag måste kolla posten också, det kunde jag inte göra när jag kom hem. Carlsberg var här med leverans till puben och så klart går de in i den porten där jag går in. Så jag kom inte åt postfacken. Jag väntar på kontraktet från Studentbostäder. Sen medans tvätten surrar på ska jag dammtorka, dammsuga, sätta upp tavlan, för den står lite i vägen, diska, plocka i ordning en massa papper och räkningar, sen sätta mig ner och fortsätta läsa OP. Det har jag gjort nu, men tröttnade lite. Känner ångest för att jag inte kan vara med och hjälpa till med vårt Paper. Vet ju att de klarar sig, men i alla fall.

Martha skickade en utmaning, att vi skulle skriva 7 konstiga saker om oss själva. I accept, enjoy!

1. När jag var 8 hade jag bestämt mig för att bli den kvinnliga versionen av Woody Allen.
2. Jag jublar varje år när världscupen i längdskidor drar igång!
3. Har inte missat Oscarsgalan (direktsändningen) sen jag var 12.
4. Jag vet inte hur tvättmaskinen hemma hos mamma och pappa fungerar, dvs. har aldrig tvättat själv i hela mitt liv!
5. Jag är besatt av historia och vetenskap.
6. Jag har säkert 50-60 oavslutade noveller ligger hemma på mitt rum i Kolsva. Fantasin flödar hos mig, har alltid gjort.
7. Jag är sjukt bra på att komma ihåg namn, även om jag aldrig mer kommer prata med personen.

Jag kan inte komma på några mer konstiga saker.. eller rättare sagt, det var svårt nog att komma på dessa. Alla kanske inte är så konstiga, men men, lite mer har ni väl lärt er om mig iaf! :)

Nu ska jag kila ner till ICA, sen hämta upp tvätten. Ja, alla vet vad som väntar mig sen, OP såklart! Ah wohoo!

/Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0