Håll ditt huvud högt.

.. för jag älskar allt du gör! Så håll ditt huvud högt. Det är allt man kan begära.

Oj, jag har nästan glömt att det faktiskt var några som läste min blogg, säkert fler än jag tror. Så jag ber härmed om ursäkt att jag inte har skrivit här på några dagar.
Det har ju hänt lite sen jag kom hem från Bryssel! Eller nej, där ljög jag lite. Det enda som verkligen har hänt är ju att jag faktiskt har cyklat omkull, första gången på många många år. Resultatet av mitt avåk blev uppskrapad haka, hand, knä, höft, blåmärken på knäna och ett svullet högerknä. Jag mår bra!
Mamma sa att hjälm kanske inte var så dumt ändå, och jag vet ju att det faktiskt stämmer. Nästa gång kanske det inte endast är skrapsår.

Igår var jag och Emeli på bio. Först fikade vi på Espresso House - de har nog världens godaste varm choklad - sen var vi på Der Baader Meinhof Komplex. Det är en film jag rekommenderar om ni vill veta mer om Baader Meinhof-ligan eller RAF som de egentligen hette. Den var inte hollywoodifierad, vilket jag kände gjorde den trovärdig. Språket är tyska. Till alla, utom Emeli, läs på om erat 1900-tal för guds skull. En av Europas största terroristorganisation bör man känna till!

Ulrike Meinhof kan man ha delade meningar om, men hon skrev faktiskt en väldigt bra sak. Det var: Kastar man en sten, anses det vara ett brott. Kastar man tusen stenar, anses det som en politisk aktion.
Det stämmer ju. Nu är ju stenarna synonymer för något annat, hoppas ni förstår det.

Jag såg att Martha och Sara hade skrivit sju saker om sig själva som ingen annan vet. Jag tänkte också göra det, så håll till godo och chockas inte allt för hårt!

Sju saker ingen vet om mig. (eller några kanske, men inte allt)
1.
Jag är sjukt duktig på att lära mig låttexter. Vi snackar sjunga med i texter första gången du hör låten.
2. Jag skulle hellre dö än jobba som städerska.
3. Jag skulle aldrig sätta min fot på Ullared.
4. En stark inre önskan att jag hade vart 23 1968 istället.
5. Sover tillsammans med min nalle som jag fick när jag fyllde 1 (tror jag, annars doppresent)
6. Är sjukt ärlig och engagerar mig aldrig i människor jag inte finner intressanta. (Elakt jag vet, men varför inte lägga den energin på folk man faktiskt tycker om??)
7. Har ett hemskt temperament som jag hoppas ingen i Linköping behöver få känna av någon gång.

Där har ni sju saker. Jag vet inte, känns som att jag behöver fler punkter. Men det får räcka så där, så kanske ni kan acceptera mig ändå, fast jag kan vara hemskt elak och ilsk ibland! :)

Nu är det städtime, tvätttime och ICA-time! Fick kent-boxen när jag var borta, och redan fastnat för ett bonusspår. Den var B-sidan på Generation X-singeln, heter Det kanske kommer en förändring. Jag ska egentligen inte lägga in texter, men kändes som den passade just nu, för mig.

/Ida

Älskling, sommaren kommer långsamt
Tänk om du kunde se
lilla Sverige ändrar form
Husen & gatorna är tomma
Semestertid är landet i undantagstillstånd

En motorväg, skär genom centrum
över torgen och betongen
i en plötslig hagelstorm
Man glömmer att nätterna är korta
och sömnen den bedrar mig
med min hjärtesorg

Men älskling, i natt kom du tillbaka
och allting var förlåtet
i en sällsynt lycklig dröm
Och just i ögonblicket när jag vaknar
hänger skuggan av hoppet kvar i mina rum

Älskling, jag vet att du är vaken
Signalen når din del, av världen
men får inget svar
I värmen står luften dödligt stilla
Tänk om du kunde se
hur processen tappar fart

Älskling, i natt kom du tillbaka
och allting var förlåtet
I en återvunnen dröm
Och just i ögonblicket när jag vaknar
hänger skuggan av hoppet kvar på mitt rum

Älskling, jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
En ny start, jag tänker nya tankar
men allt det där du föll för
finns fortfarande kvar
Allting har förändrats
men jag känner likadant

Älskling i natt kom du tillbaka
och allt fick sin förklaring
i en återvunnen dröm
Och just i ögonblicket när jag vaknar
ser jag skuggan av hoppet försvinna från mitt rum
Skuggan av hoppet försvinner från mitt rum

Kommentarer
Postat av: Sara

Oj då den sista punkten ska vi passa oss för då. :) Kram

2008-11-05 @ 21:11:45
URL: http://zhara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0