Home Sweet Home

Nu sitter man återigen framför datorn i korridorrummet på Flamman i härliga gamla Linköping! Kom hem klockan sex imorse, och var si så där lagom pigg. Dock behövde jag bara gå från Statiol och hade ju sällskap av Södda hela vägen hem. Så det var lugnt. Lite panik att kliva ur bussen och se is på bilarna och gatorna. Härligt värre, men ja, en smärre chock ändå! Nu är det ju faktiskt verkligen november!

Anyway. Vi har haft det så bra i Bryssel. Det var väldigt intressanta besök och jag ger ett stort tack till FLiNS som hållt i trådarna hela veckan! Ni är grymt bra!
Jag fann Bryssel som stad väldigt fin, fanns mycket att se, och många öl att dricka haha. Manneken Pis har man sett också, ett landmärke avklarat. Luxemburg var som jag mindes det, så där spenderade jag bara tid på hostellet, som var det fräshaste jag sett. Måste vart helt nybyggt.
Amsterdam var den stad jag var mest nyfiken på, då Emma har berättat en hel del om det. Jag kan väl säga att man kan enkelt sammanfatta Amsterdam med fyra ord: Horor, knark, kyla och en sjuhelvetes massa cyklar!
There you go! Men annars gillade jag Amsterdam, väldigt fin stad. Där var vi ut på ett ställe som heter Escape. Kostade 16 euro att gå in, men vad sjutton?! When in Rome..
Därinne spelades dock housemusik, och ni som känner mig, vet att jag verkligen inte föredrar den typen av musik.
Men annars var det trevligt!

Nu är man då hemma igen, tillbaka till verkligheten säger man väl. Jag sov till halv ett idag, och har fortfarande inte tagit tag i mitt liv. Jag måste verkligen handla, duscha, boka tvätttid och städa mitt rum.
Det får bli en veckas projekt att städa här, jag måste få ordning.
Post hade jag fått för en gångs skull. Kent-boxen hade kommit, jihoo, den är så fin! H&M:s katalog hade jag också fått. Trevligt trevligt. Tror det var den som kom hem till mamma o pappa, men saksamma. Denna vecka bör jag även få fast mina märken, det är ju höstsittning och kravall på lördag.

Nej, dags för duschen, sen handla, sen iväg till Linnea för scones, TV, skvaller och skriva opponering.

Det är skönt att vara hemma igen!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Linnea

Roligt att ha er hemma igen! Har varit en väldigt lugn och annorlunda vecka=) Vi har dock förgyllt tillvaron med mycket fika!

2008-11-02 @ 18:58:28
URL: http://linin.blogg.se/
Postat av: Sara

Nej jag ska till en kompis som fyller år på lördag. Sen var väl sittningen bara för de som jobba väl? :)

Blev ni också tvungna att ändra er redovisningen efter dagens grej? De kunde inte ha tagit upp det lite tidigare!? Åh.. Kram

2008-11-03 @ 19:56:48
URL: http://zhara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0