Morotskaka.

Idag har vi inte haft föreläsning. Det kändes så skönt i morse när man inte behövde gå upp klockan sju. Det behöver jag inte imorgon heller, i och för sig, för då börjar vi tio. Så skönt, eftersom kvällen blev sen. Var ju tvungen, som varje år, att kolla på EMA på MTV. I år sändes det från Liverpool. Dock gick det inte bra för Jacob och grabbarna i Neverstore, men fick se dem uppträda i alla fall! Det var trevligt, och de spelade ju Count Me Out. Så medan jag klistrade märken på min overall, så sjöng de i bakgrunden. Trevligare avslut på kvällen får man nästan inte!

Tidigare idag har jag faktiskt vart på skolan ändå. Skrev min reflektion över paperpresentationen, läste lite i Comparative. Sen åkte jag hem och lagade Tikka Masala-kyckling. Smarrigt! Resultatet får jag dock smaka på imorgon, då det är min matlåda. Hoppas det blev lika gott som jag mindes att det var.
Klockan 6 cyklade jag iväg till Linnea för morotskaksbak och uppätning av det såklart! :) Den var supergod, och jag skänker en eloge till flickorna som bakade. Jag är ju kass i köket, men jag kommer öva upp mina skills så fort jag får eget kök. Då jäklar blir det den italienska pastagratängen Linnea, jag lovar!
Sen tittade vi på Du är vad du äter. Kanske inte världens bästa program, men faktiskt fångade det mig idag. Handlade om en familj, där barnen var otroligt överviktiga. Föräldrarna också såklart, men fokuset låg på barnen. De blev mobbade i skolan, och då undrar jag hur man som skolledning agerar. Märker man ingenting? Som förälder, märker man inte att barnen inte mår bra?! Egoister!
Nåväl, de lyckades gå ner en hel massa i vikt och såg glada ut. Hoppas det håller, för deras egen skull!

Mitt knä gör fortfarande lite ont. I morse när jag klev ut ur duschen upptäckte jag den distinkta färgen blå på mitt knä. Eller rättare sagt runt hela knäskålen, plus ett fint skrapsår nedanför. Så här blått var det inte tidigare, men det måste ha mörknat till sig. Galet!
I morse dammsög jag förövrigt halv nio på morgonen. Det blev kanoners här inne nu, och det enda som väntar är lite strykning, och mer tvättning. Lakan och handdukar måste tvättas, men eftersom jag redan bokat upp mig den här veckan, får jag minsann vänta till måndag. Då blir det att tuta och köra!
Jag behöver dock städa ordentligt, kanske blir på lördag. Jag har ingenting inplanerat då, på dagen alltså. På kvällen är det Höstsittningen och Legotrippen! Så taggad för det här, med fin overall! Det kommer nog bli skitskoj!

Nej, dags att krypa ner under täcket och blunda! Jag känner hur sömnen tränger sig på!

Hoppas ni haft en bra dag!
/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0