Nej nej nej.

Man ska inte ha med sig mobilen när man är full! Det är ett som är säkert i Idas liv från och med nu. Eller så ska jag ge den till något nyktrare än mig, som enbart får lämna ifrån sig den vid hemåk, krissituation, kärleksförklaringar! Det är inget annat som gäller, för annars måste jag nog försöka byta studieort snart, och det vill ingen. Allra minst jag!

Gårdagen blev Elins inflyttningsfest. Det var väldigt trevligt, om än något uppdelat. Ekonomerna höll sig för sig själva och var jäkligt snobbiga! Synd, vi är ju faktiskt ett trevligt gäng. Var några där som vågade sig på att prata med oss, och de var coola. Men annars, nej jag gillar nog inte ekonomer.. de får bevisa sin trevlighet!
Annars hade jag väldigt trevligt, det blev lite mer alkohol än tänkt och jag var tydligen sjukt full, men vad sjutton! Åt två gånger under kvällen, då jag och Jacob drog iväg till McDonalds där det blev två cheeseburgare, sen när vi väl kommit ner på stan drog jag, Lina och Kaviar till Burger King där det blev ett mål. Jag mådde bra när jag vaknade, så det var nog ett bra beslut känner jag nu!

Idag träffade jag KusinVitamin och Klara nere på stan. Blev bjuden på lunch, väldigt trevligt. Tack så jättemycket! Det var väldigt trevligt att träffa dem, kändes skönt att spendera några timmar med folk som inte bor här.
Sen tog jag mig hemåt i regn och rusk för att ringa Martha, väldigt trevligt samtal vi hade där vännen. Sen satte jag mig med skolböckerna. Plockade ordning bland mina kläder, vilket var väldigt nödvändigt. Gud vad jag måste skärpa mig, slarvar runt och plockar aldrig undan. Nu är det fint och jag kan faktiskt sitta i min fåtölj :)

Nästa helg ska jag skriva omtenta. Känner mig inte orolig eller stressad. Dåligt eller bra tecken? Kan jag inte svara på. Då börjar även Världscupen i längdskidor, viktigt! Äntligen börjar lite riktiga sporter visas på teve.
Bajen förlorade mot SAIK med 2-8 hemma på Zinken, pinsamt. Imorgon blir det inte Bajen-tröjan!

Just det, Linnea utmanade mig och de övriga bloggande flickorna att lista sju saker ni redan vet om mig.. Så jag tänkte göra det nu.

7 saker ni redan vet om mig
1.
Jag håller på med Tjejklassikern
2. Jag älskar Kent, mer än något annat
3. Jag har ofta köttfärssås i matlådan
4. Jag pratar franska
5. Jag har spelat fotboll
6. Jag går väldigt sällan i annat än Converse
7. Det finns bara en som har min uppmärksamhet just nu

Ni kan inte påstå att ni inte visste det här om mig. Särskilt sista punkten! :)

Nu ska jag sova, ladda om batterierna inför imorgon då det blir en hård pluggdag och eventuellt träning på kvällen!
Hoppas ni haft en bra helg!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Martha

nej ni har ju bara skrivit saker som ingen vet om er och saker som alla vet om er! så det så. anta utmaningen nu!! =) kram

2008-11-17 @ 20:47:53
URL: http://marthakastman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0