Ove och Lego.

Ikväll är det då dags för den årliga Höstsittningen. Att hålla till ute i east jesus nowhere a.k.a Skytte-C känns ju lite sådär, särskilt när man ska börja trampa upp mot Kårallen senare på kvällen. Känns ju som att det kommer bli problem att hålla rak kurs, om vi säger så.

Efter det så är det Legotrippen, CC:s kravall. Som ni kan läsa av namnet har det med Lego att göra, och idag är det legobyggartävling i Colosseum. Trevligt, även om inte jag ska gå.
Kravallen har gangsta-tema (?) och jag hoppas innerligt att musiken kommer till sin rätt. Annars kan hela kvällen bli krashad!

Idag ska jag försöka läsa klart i Comparative. Tänkte, när jag ändå inte ska iväg någon annanstans, kan jag lika gärna plugga. Har fått tag på alla böckerna nu, så det är egentligen bara att sätta igång. Egentligen. Bäst att göra det idag, då jag har en föraning att morgondagen kommer innebära mycket sängliggande och inte så mycket pluggande. Bakisdag var väl det rätta ordet va?!

Igår kväll var det korridorsfest här, men jag var inte deltagande. Nej, jag kände att varför ska jag gå på en korrefest med folk jag knappt känner, som jag förhoppningsvis kommer lämna inom några månader, då jag söker lägenheter som en tok. Så jag rymde till Lina vid halv sex igår kväll. Där satt jag, Emeli och Lina med Idol på TV:n och godis i handen. Jennie var också med en sväng innan hon stack på bio. Det var väldigt trevligt och vi skrattade högt åt Linas bilder från både Sjöslaget och Nolle-P. Tänk så man såg ut på vissa bilder, och vad blond jag var i början. Jätteljust hår! Mer nöjd nu måste jag säga!
När jag kom hem kollade jag på Dom kallar oss artister på SVT Play. Det var Håkan Hellström, som jag älskar! Han är en äkta mysfarbror och poet. Underbara och sympatiska Håkan, hur kan man inte gilla honom?!

Just nu funderar jag lite på om jag ska ta tag i mina uppgifter eller läsa Heroine Diaries!?! Kanske kliva upp ur sängen är första grejen man bör göra. Vänta på syrrans samtal, så roligt att prata med henne! Saknar verkligen att umgås med henne. Blir besök så fort vi kan i vår! Nej, jag vill fan ha en lägenhet nu!!!

Ha en trevlig helg, jag vet att min kommer bli helt galet bra!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0