Tacksittning

Igår var det då äntligen dags för oss att bli tackade för den angenäma insatsen vi gjorde under Draget. Faktiskt, vi torkade ju sjutton miljoner glas vid halv sex på morgonen, så varför inte tacka oss! Klänning och mustasch var temat och en förfest inkluderad fem tjejer med varsin mustasch (vissa såg ut som Don Corleone) och 15 killar med klänning och ritade mustascher kunde det inte bli annat än kul. Dock höll de sig väldigt lugna, något som visade sig vara helt missvisande under resten av kvällen.
Fulsittning utan dess like, träffade på folk man jobbat med, dansade på scenen, efterrättskrig. Ja, kanske inte riktigt som vi på Pol. Kand. är vana att se en sittning. I:are do know how to throw a party.. kanske lite skrämmande, men ja. Man har ju några att skratta åt om man ser dem i skolan sen! :)

Tillbaka till Linnea på mellanfest - finns nog en fin film på oss där hahah! Usch, den vill jag nästan inte se. :) Mot Platå, Jennie och Emeli gick hem. Men på lördag "är alla välkomna till Jennie och dricka älgkött!" hahha, jag trodde jag skulle vika mig dubbel av skratt. Man säger många roliga saker på fyllan, Jennie darling!

Platå var inte så roligt den här gången. Det har liksom tagit ut sig lite, och jag ser inte det roliga i det stället nu. Kanske om man inte hade haft högklackat, vilket jag säger varje gång. Men likt fan så står jag där nästa gång, med tåvärk och ont i trampdynorna. Det är ju så snyggt. Jag måste nog börja ha det oftare, så man vänjer sig, och så bör man vara jättefull så man inte tänker på hur ont man faktiskt har! Jag fick lite av en snefylla och åkte hem med en rynka mellan ögonbrynen! Förlåt flickor, hoppas Burger King var öppet! :)

Igår fick vi även tillbaka tentorna. Det gick inte bra, men det hade jag ju på känn. Nu ska jag ta nya tag, så går det bättre på lördag och alltid framöver. Har ju två tentor att plugga till, men desto roligare är det. Jag älskar verkligen att plugga! Jobbigt kommer det bli, och jag vet inte hur jag kommer må om två veckor, men tiden fram dit kommer jag spendera på skolan! :)
Igår när jag kom hem, något modfäld, fick jag dock lyckans besked. Jag har fått lägenhet på T1! Det är ju där jag vill bo, det var ju mitt mål att hamna där! Hurra! Hurra! Hurra! Jag är så glad över det här! Nästan dubbel hyra mot nu, men vad begär man för 29 kvm och eget kök! Hurra! Hurra! Hurra! Vinden kanske vänder för mig också..

Nej, nu är det dags att göra något vettigt. Som att gå till ICA och handla till exempel! Skulle vara najs att åka iväg till ICA maxi, men med vilken bil? Jag ska inte handla så mycket, så kan lika gärna knata ner till ICA nära här. Nästa år får jag handla på Konsum Ladan, huva vad dyrt det kommer bli! Får nog bli storhandling istället, så kommer man billigare undan! Mycket att ta tag i nu, spara pengar, fixa bostadsbidrag, skriva mig i Linköping. För jag har fått LÄGENHET!!
AH WOOOHOOO!

Hoppas ni mår bra, jag har ont i huvudet!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul att du har fått en lägenhet. Nu har ju nästan alla det. :)

Ja det stog nog faktiskt om jag minns rätt att det vara några utomhus scener som hade spelats in där. Aja, jag ska låtsas att Harry Potter har varit där och drömma mig in i hans värld. Haha. Kram

2008-11-14 @ 13:18:02
URL: http://zhara.blogg.se/
Postat av: Martha

WEHO IDA HAR LÄGENHET! haha jennies kommentar var roligast på hela kvällen, den fick hon till bra! :) Ses snart stumpan, kramkram (burgerking var inte öppet, vi tog en kokt med brö´ haha)

2008-11-14 @ 13:27:38
URL: http://marthakastman.blogspot.com
Postat av: jennie

jag skyller allt på rödvinet!!! men ni är välkommen o ÄTA älggkött imorgon hahaha!!!

2008-11-14 @ 17:45:01
URL: http://jenniebardosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0