uppmuntran.

Trodde nästan att han hade mailat resultatet på tentan. Haha, hur kunde jag lura mig själv på det viset! Så klart hade han inte gjort det, så nu är det bara att tacka och ta emot sitt U på torsdag. En vecka innan omtentan! Känns ju ännu härligare att sätta sig ner och försöka fokusera på en omtenta när man har en vecka kvar till nästa tenta! Hur har de tänkt när de schemala detta? Jag funderar om de ens tänkte alls.
Nej usch, jag är så negativ nu. Men grejen är att jag absolut inte vågar hoppas på ett G, för då kommer jag bara bli besviken. Jag är inställd på ett U, för det kändes ju kass, då behöver man inte bli besviken. Bara jättelycklig om det faktiskt står ett G där.

Idag regnar det. Gjorde minsann inte det i morse när jag cyklade till skolan, så vem skippar regnkläderna?! Ida såklart! Nu när jag cyklade hem blev jag dyngsur, och nu hänger alla mina kläder på tork och jag fryser. De har tydligen varit här och bytt den där grejen i elementet också, för det stod "Klart tisdag" på lappen jag hade lagt på byrån. Skönt det, behöver jag inte fundera med på det.
Hade vart väldigt skönt att gå ut en sväng, men nu är jag så frusen, så jag tänker krypa ner under täcket en stund med lite Vänner och yoghurt. Sen blir det att ta tag i Comparative återigen, om jag inte skriver rent min del av vår Paperuppgift. Puh, mycket nu, vet knappt var jag ska börja!?!

Först vila, sen plugga.

Igår läste jag både Emelis och Jennies inlägg och de hade klistrat in gamla resedagboksinlägg. De var ju borta för ett år sedan, jag var borta för två år sedan. Tänk att tiden går så fort. Det är knappt att man vill tro det. Förra året vid den här tiden läste jag franska i Västerås. Hade väl fått tillbaka fonetiktentan och dansade runt överlycklig för att jag klarade den! Skrev inte så mycket blogg förra hösten.. Eller det blev ett uppehåll från september till januari, vilket kanske var förståeligt med tanke på vad som hände i mitt liv under den tiden.
Min resedagbok är galet rolig att läsa nu, tänk hur det var! Så roligt egentligen, men samtidigt så verklighetsfrämmande liv man levde.

Nej, nu blir det Vänner.

Veckoschema:
Onsdag - plugg
Torsdag - tacksittning
Lördag - Elin och Linneas inflyttningsfest

Hallelujah, vilken härligt annorlunda vecka ;)

/Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0