Yes oh yes.

Det är vitt ute! Alldeles vitt och kallt, helt perfekt dag för att sitta i skolan och plugga. För det är vad jag har gjort hela dagen, sedan kl 08:00 (omänsklig tid) har jag befunnit mig i skolan. Kom hem runt 17:40, då vi hade seminarie från 16:00. Omänskligt att lägga ett seminarie så sent och fyra dagar innan tentan. Jag har fått en aning tentastress, kanske för att alla andra hunnit läsa ut hela Comparative Government and Politics och jag har inte hunnit det. Eller kanske för att jag inte riktigt har självförtroendet på topp just för tillfället. Jag säger inte varför det känns trist, men låt oss säga att jag känner mig osäker just nu.

Men lycka - drog upp persiennerna imorse och se på trisse! Det är alldeles vitt ute, och termometern visar -4,2 grader. Vem tog glädjeskutt? Jag. Vem kom på att hon fick cykla jätteförsiktigt till skolan? Jag (och Linnea). Men man blir glad när snön faller, det infinner sig en mycket god känsla i magen, kyla är något jag gillar, då man blir röd om kinderna av den kalla och klara luften och man behöver inte fundera på att det syns att man är generad. Toppen, eller hur!?!
Dock sprutade det snö på mina fötter när vi cyklade hem från skolan idag, så när jag kom fram till Flamman, hade jag ungefär två ordentliga snöhögar på vardera fot. Vem säger att Converse inte är vinterskor?! Bah, det är sak samma, de är mina skönaste skor. Fast jag får nog ta ner mina svarta i helgen, då dessa nog inte kommer överleva vintern!

Idag var det bandsläpp till Luciakraballen. Vi hade vår gissning, och förhoppning, på Timbuktu och Damn! och se, vem blev det! Kommer bli klockrent att få se honom, då kan man lugnt säga att vi kommer kunna dansa overallerna av oss. Förpartaj i "discokorridoren" en sista gång, eller en enda gång haha, och sen iväg till Konsert och Kongress. För vi SKA ha biljetter till Luciakraballen! Det blir att köa hela natten! Men det grejjar vi tjejer, förstå vad många trevliga människor vi kan träffa på. :)

Nej, dags att hoppa in i duschen och sen krypa ner under täcket. Låter mysigt, jag vet, men den som sällskapar mig är Comparative-boken. Hur mysigt blev det nu?! Just precis.

Imorgon blir det nog ett varv på gymmet, behöver det. Annars lååååång promenad när jag kommer hem.

Jag ska nog göra om min blogg, men vet inte riktigt hur jag ska ha den... kom gärna med förslag.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0