Blåställ och kravall.

Oj oj oj, igår gick det livat till vill jag lova! Och idag, såhär efter 3½ timmas sömn mår man väldigt bra.
Igår var det ju som jag nog tidigare nämnt overallsinvigningen för oss i Pol. Kand, samt Psyk, Data/IT och Lärare. Det var roligt men alldeles för lite fulvin delades ut. Jag tror de skulle ha till deras egen mellanfest sen, därför vi inte fick så mycket. Dålig stil när man sett fram emot en helt sjukt galen kväll. Det lyckades ju jag fixa till ändå..

Vår mellanfest blev i Colonia, närmare bestämt hos Jacob och Iliana. Dock hamnade vi som "går" teknisk fysik på en fest med bara I-killar, vilket var trevligt och dansant. De skulle dock till Platå och vi fortsatte i våra blåställ upp mot Kårallen där det hade arrangerats kravall - INTERVALLEN! Det är utbytesstudenternas kravall och det var smockat där inne. Andas genom näsan ska man inte göra en kväll som gårdagens.

Det dansades fruktansvärt mycket, det dracks öl och shots (jösses) och Ida (jag) dansade med sömnig blick där ett tag. Men livet leker och vi hade så fruktansvärt kul. Jag är jättenöjd över gårdagen och jättenöjd över min overall, även om en storlek mindre kunde ha blivit bra. Men sånt kan man inte veta i förväg och jag känner mig ledig och bekväm i den jag har. Så fin ska den bli med alla dessa märken jag lyckats samla på mig. Ost -vin och kexkväll snart?

Idag mår jag som sagt rätt dåligt. Inte bakis konstigt nog, men trött som satan. Skulle kanske kunna somna stående. Ikväll ska vi dock till mina kusiner då en av dem har plockat ut sin examen. Så det kommer bli riktigt roligt. Men efter drygt 3½ timmas sömn känner man sig inte mänsklig. Ungefär som en förberedelse för måndag. Tror det kommer bli något liknande då. Hur ska det här sluta?

Hoppas ni får en grym helg, trots att jag inte är där ;)
Keep me updated!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Martha

Hej vännen! Hoppas du får en kanonhelg där hemma och att ni får det så himla roligt på båten också! Jag kan bara hålla med om att det var superkul igårkväll! KRAM

2008-10-10 @ 23:22:41
URL: http://marthakastman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0