It will all be over..

... tomorrow!

Nu uppdaterar jag, vart lite dålig. Fick lite klagomål i morse av Linnea haha.. :)
Jag kommer känna en sådan lättnad när jag lämnar Ter1 imorgon och får cykla hem och bara släppa allt! Allt som har med offentlig makt, kommunal självstyrelse och kontrollmakt att göra, för ett litet tag.
För imorgon kväll kommer vi ha det så roligt, det blir fest och ös! Platå, blir det fönsterhäng vill jag vara med den här gången!! Haha, jag lovar att inte försvinna bort! :)

Man blir störd av det här plugget. Imorse när jag stod och gjorde köttfärssås kl halv sju på morgonen, såg jag samtidigt på nyhetsmorgon. De talade om någonting jag just nu inte minns, men det var en riksdagsledamot från Dalarna i studion, och då tänkte jag att det finns 349 ledamöter i riksdagen, 310 fasta och 39 utjämninsmandat. Bara sådär kom jag att tänka på det. Varför? Jo för det enda jag har gjort i en och en halv vecka är att plugga in den offentliga makten, hur riksdag och regering arbetar och vad som sker runt omkring i kommunerna. En paus - ja tack!
Vi har bott i bibblan den senaste tiden, tror människorna på pressbyrån känner igen oss nu. Vi börjar bli lite stammisar. Inte bra för ekonomin när man är "fattig" student, men saksamma. Är det tenta-p så är det!

Nej. Nu ska jag följa med Martha upp till Lastaren och sen ska vi käka. Sen mera plugg resten av eftermiddagen. Ikväll är det Bonde Söker Fru och världens mesta och bästa program Grey's Anatomy. Helkväll framför teven dagen innan tenta, helt perfekt!

Hoppas ni mår bra, trots allt plugg!

/Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0