Seabattle!

Oj oj oj! Vad ska man säga om denna helg? Ett sjöslag utan dess like och vi klarade oss, mer än ett par blåmärken här och där. Men annars mår man lite som man förtjänar. Trött, trots typ 9 timmars sömn inatt. När klockan ringde halv åtta imorse kände jag att jag nog hade kunnat somna om och inte rört mig ut fläcken på hela dagen. Det hade inte vart det bästa alternativet, och smart som jag är valde jag att gå upp, duscha, äta frukost och cykla iväg till skolan.

Nåväl, det var ju helgen vi skulle prata om.
Började söndagen med god god mat hemma hos Mamma och Pappa Päron, för att sedan avrunda med mammas godaste äppelpaj och skjuts till Stockholm och Värtahamnen. När vi kör in på parkeringen upptäcker jag att Lina kör in precis före oss. Haha, liten värld men ack så trevligt.
Jag säger Hej Då till mams och paps pear för att bege oss in i terminalbyggnaden och inleda den låååånga och seeeeega väntan på båten. Där inne är det smockfullt med människor, jag skojar inte. Det festas, sjungs, dricks, på vissa ställen tydligen kräks det (fråga Jennie). Vi sitter i baren och funderar på att hoppa ner i Ove - men det bestäms att vi ska vänta tills vi kommit in i hytten.

Ove är på och vi drar till taxfree där vi lugnt står en halvtimma innan vi kommer in i själva affären. Sjuukt! Där inhandlas allt ifrån Absolut Pear till chips. Gott, här händer det grejjer. Vi köper macka och kramar om söta sjömän från Lund! Vi går från hytt till hytt och säger hej, skål och dansar runt. Allt är på topp och vi äger båten!
Det skönaste var att traska runt i Ove och känna sig fri. Ibland kan ju faktiskt ett par tajta jeans bara kännas i vägen..

Natten går så fort, och det händer så mycket sjuka saker. Jag träffar Peter, helt random står en av mina bästa killkompisar från Kolsva där. Heja KTH sa han i sin rosa Ove. En kille hoppade över bord, det var nog ett av dem läskigaste sakerna jag har vart med om. Inte för att jag såg något eller märkte av att båten stod stilla i två timmar, men det gjorde vi tydligen! Otäckt!
Det dansades inte mycket, men tiden gick så snabbt ändå. Vips så sov vi och klockan var fem på morgonen.

Klockan halv tio vaknade vi och efter många om och men gick vi upp och gjorde oss iordning. Middag/brunch/lunch serverades, för vår del, klockan 11. Perfekt säger vi och häver i oss kött, fisk och mängder med potatis (de två sistnämnda var Jennie och Lina). Så gott, äter väldigt mycket kött. Det bästa när man känner sig lite bakis. Jennie får panik och vi drar oss tillbaka till hytten igen. Där kör vi igång på bacardin och det är full rulle igen. För hela båten vill jag meddela. Så konstigt men ändå så roligt! Vi träffade Woody Allen med afrohår och en Bananman vid namn Max. Båda från Psyko här i Linkan så vad ska vi begära. Snälla och glada var de i alla fall.

Väl i Stockholm igen är de flesta lite lulliga, men väldigt lyckliga och vi traskar i regn upp mot Gärdet och T-banan. In på T-centralen, hämta ut tågbiljetten och käka mat på McDonalds. Leta på tåget, reta upp redan sur tant, se otroligt sliten ut på kort och komma hem till Linkan där Memo väntar med bil. Underbaraste Memo hämtade oss vid tåget, så vi slapp åka buss. Det är sååå grymt gjort av honom!

Idag är jag lite trött, men känner mig så nöjd över helgen. Nästa år igen, hela flickgänget! Ove på sen kör vi!

Nej, dags att göra lite nytta, dvs. skriva klart min del av vårt Paper. Sen ska jag till Linnea och äta kladdkaka och se på Desperate. Trevligt trevligt!
Imorgon blir det skolan hela dagen och sen Dynamic Challenge på kvällen. Hooojaaah! :)

/Ida

       

Mer bilder dyker upp på Facebook inom kort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0