Ta mig till kärlek.

Ta mig till dans, ge mig något som tar mig någonstans.

Godmorgon mitt herrskap!

Vinden viner utanför fönstret, Blackbird med The Beatles strömmar ur högtalarna. Alldeles nyss satt det en korp här utanför i trädet. Jag är lite rädd för dem, kanske för att de alltid är onda i filmer. När man var liten hade ju alltid häxan en svart korp, eller Magica de Hex i Kalle Anka hade korpsvart hår. De är inte så trevliga i filmen Fåglarna av Alfred Hitchcock heller.

Natten var så kort. Jag ville inte vakna upp ur världens kanske bästa dröm. Tyvärr gjorde jag det, och jag är inte nöjd. Mina ögon är trötta och jag känner att jag nog skulle kunna glida ner under täcket och somna om, men hamnar man då i samma dröm? Tar den vid där den avbröts? Jag har aldrig vart med om det. Därför tror jag inte att det kommer ske.

Det sämsta vädret finns just nu i Linköping. Det är grått - storm - regn... lika bra att ligga kvar i sängen ett tag till.

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0