Etapp 3 - Lidingöloppet.

Nu är det avklarat! 1 mil är sprungen och kommer nog aldrig springas igen. Det var kuperad terräng så det hette duga och Abborrebacken ska vi inte tala om. Jag är imponerad av "gasellen" Musse som där knäckte den andre snubben och gick och vann hela tjotaballongen i lördags. Den var seeeg!
Jag och mamma tog sällskap och jag fungerade lite som kanin åt henne, även om jag tror att hon hade bättre kondis än mig. Det gick så bra, bättre än förväntat och jag som trodde att min kondis skulle räcka den 1:a km. Nej nej, det gick bra. Benen kändes som klubbor sista 1,5 km men jag tog i och kutade in i mål. Jäklar vad skön känsla man fick efter målgång och medalj.

Nu har vi en sak kvar att göra innan vi har fullbordat Tjejklassikern - Tjejvasan i vinter. Det är ju en baggis, då längdskidor och jag har suttit ihop sen barnsben. Lovar att det tyvärr kommer vara blötsnö och skitdåligt före bara för det. I jul ska det helst vara jättemycket snö och siså där -5 grader, perfekt! Då kan jag åka hela jullovet här hemma. Rullskidor är ju livsfarligt så det vill vi inte prova på.

Nu känner jag mig, trots att jag stretchade jättenoga efteråt, som att jag är 100 år gammal och väldigt stel. Undrar just hur det kommer kännas imorgon. 2 h på tåg ner till Linkan kommer göra saken väldigt mycket bättre hahah!

Nu ska jag läsa lite i Heroin Diaries av Nikki Sixx innan jag somnar. Äntligen Frissan imorgon, wohoo!

Hoppas ni mår bra, för idag gör jag det bara delvis :)

/Ida

PS: bilder finns att se på Facebook - album - Blandat sommar/höst 08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0