Grottmänniskor!

Ja, det är faktiskt sant. Många grottmänniskor existerar. De lever mitt i bland oss, och jag begriper mig inte på en enda utav dem!!!

Idag hade vi föreläsning kl. 8 i VAL. Det är ju sanslöst, man får ju kliva upp mitt i natten. Alldeles för tidigt för en som heter Ida. Men jag klarade mig bra och tog mig upp ändå, till skolan kom jag i tid också. Efter tio satt vi i Bibblan och pluggade hela dagen. Jag skrev klart min essä. Det enda som fattas nu är en sista slutkläm och källhänvisning. Tänkte skriva klart det imorgon bitti innan jag cyklar till skolan.

När jag kom hem lagade jag mat, oh så god mammas köttfärssås är. Kan faktiskt äta den varje dag om det skulle vara så. Nu gör jag inte det, men mycket pasta blir det. Kan inte hjälpa det, jag älskar pasta!
Det är förresten någon som snott min osthyvel. Varför tar man en osthyvel? Jag ska leta imorgon i lådorna, jag som ska upp så tidigt. Blir arg, man kan väl fråga om man får låna.. Det står inte public på min låda, banne mig!

Efter matlagningen gick jag ut och promenerade. Var tvungen att rensa ut alla jobbiga tankar som surrar i huvudet. Det brukar ju gå bra, i vanliga fall. Den här gången gick det inte och jag samlade på mig ännu mer frågetecken! Typiskt! Vad ska jag göra nu då? En del säger att det funkar att dammsuga, men då sjunger jag, så det kan inte fungera för mig.
Puh, det är inte roligt sånt härna!

Imorgon har vi seminarie på Hobbes, jag kan allt om negativ frihet höhö! Valde ju att skriva min essä om det, och hoppas verkligen att det kommer gå vägen. Känner mig nöjd, mer nöjd än KoK-uppgiften i alla fall!
Jag tänkte sitta i skolan imorgon också. Tenta om en vecka och jag har ju, i ett konstigt ögonblick av mitt liv, lovat mamma att aldrig kugga en tenta. Hittills har jag passat på en, men det är då den enda. Av ungefär 20 st...

Nej, dags för sängen. Upp tidigt imorgon bitti och tvätta byxor!

/Ida


You're the only one I've waited for                                  
There's no one else I wanted more
This thing can take forever                                                   
I just hope I won't regret it

Time won't wait
So I guess that it's all too late

It's hard to say I'm sorry
It's hard to stand here alone
You're that someone
I can't get you off my mind
It's hard to say I miss you
It's hard to stand here alone
You're that someone
I just hope that you're all right

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0