hårt arbete?

Ja, nu sitter jag här, i mitt lilla studentrum och känner att jag mest vill dyka ner under täcket och sova de 16 timmar som är kvar tills jag måste gå upp nästa gång, vilket är imorgon bitti kl sju. Vi har föreläsning kl åtta! Hur orkar man med sig själv i det stadie jag befinner mig nu?!
Jag kanske ska berätta vad som fått mig att sova till klockan två en söndag, min namnsdag till på köpet. Jo förstår ni, igår var det då jobb-dagen för oss. Jobbade på Dra't i Spa't och ja, vad ska man säga. 1200 fulla studenter och jag var inte en av dem. Det var dock ganska roligt att jobba, timmarna gick fort och det blir inte folkstorm när folk skulle hämta ut sina jackor, det gick väldigt smidigt.
Men, och det här är ett STORT men! Sen kom vi till det roliga med att städa. Vem vill egentligen städa efter en sån här grej?! Ingen! Nej precis. Vi hade inget val, utan fick minsann ta en sopborste och försöka få ihop det värsta skräpet. Ja, det var ju inte det lättaste.
Mina skor klistrades fast vid golvet x antal gånger. Svor lite, Erik skrattade och jag sopade vidare. Sen fick vi det stora nöjet att torka glas. Då var vi så övertrötta att vi bara stod och skrattade åt allting. Sen lyckades jag somna till när jag hängde på bardisken och halkade ner med armbågen. Det gjorde ont!
Halv åtta var jag hemma imorse, då hade jag jobbat sedan åtta kvällen innan. Jag hade inte sovit speciellt mycket natten till igår heller. Vaken hela dagen, och ja. Straffet kanske ska vara att man ser dubbelt. Jag vet inte!


Nu ska jag försöka rycka upp mig, har ju ändå vart vaken i en timma. Ätit lite men bara tanken på att laga mat är uttröttande. Men jag får väl försöka skriva lite på essän i alla fall. Pust, det börjar gå utför känner jag!


Hoppas ni alla har haft en bra helg!


/Ida


Kommentarer
Postat av: Martha

Vi är workaholics med städmani. JAG VILL SOVA MERA

2008-09-14 @ 15:49:22
URL: http://marthakastman.blogspot.com
Postat av: jennie

Grattis på namnsdan!!! håll ut! d blir bättre=)

2008-09-14 @ 16:29:40
URL: http://jenniebardosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0