IKEA - världens bästa ställe!

Idag har dagen inte kunnat bli bättre! Solen sken, värmen fanns där och jag blev lite svettig när jag cyklade till skolan. Hade så klart för mycket kläder på mig, eftersom det såg sådär kallt och krispigt ute. Men lyckan blev stor när jag kände den ljumma höstvärmen!

Mötte Martha som joinade mig ner till stan. Vi tog sikte på H&M där jag skulle köpa ett par till chinos - marinblå - och Martha köpte ett par jeans.

Efter skolan åkte hela gänget - jag, Linnea, Jennie, Elin och Martha - till IKEA och IKANOhuset. Köpte en jättefin klänning/tunika på Gina. På IKEA vandrade vi länge och väl. Hittade lampan jag kollat på sen i våras. Den är fin och jag köpte den. Köpte även en jätteram, till min John Lennon-affisch. Så fint hänger den nu ovanför sängen. Jag kommer sova gott inatt! 

Imorgon åker jag hem till Kolsva. Känns konstigt att göra det, men det ska bli trevligt att komma hem till päronen och härja lite. Bli ompysslad av dem och få äta mammas mat. Den slår allt! På lördag ska jag och syster Emma åka till Västerås och shoppa lite. Jag ska köpa en kamera. Inget mer, det kan jag inte tänka mig. På söndag springer damerna i Fam. Arvidsson Lidingöloppet och pappa + Sixten får hejja på och agera fotografer. Det kommer bli spännande!
På måndag ska jag klippa mig och färga håret innan jag åker tillbaka till Linkan.

Nu ska jag mysa ner mig i sängen för lite film innan jag somnar för idag. Denna underbara dag blev ännu bättre ikväll, sånt får en att somna med ett leende på läpparna!

Hoppas ni mår bra!

/Ida


  Packning av vår lilla lilla bil, med massa massa saker! :)

  Martha fick sitta på golvet :)

  Min nya lampa står och lyser fint i min myshörna! :)

  John Lennon vakar över mig när jag sover... Imagine all the people, living life in peace...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0