Leviathan.

Hobbes - ja hur fungerade denna människa egentligen? Det kan man fundera över länge, men inget jag tänker göra. Leviathan går att ta sig igenom faktiskt och även det har jag gjort nu när klockan slår halv åtta. Hurra för litteratur på svenska! Inga problem med engelska, missförstå mig rätt, men det går bara mycket snabbare att skumma igenom texter på svenska.
Grönt te med honung i är guld värt när man faktiskt aldrig får tillbaka rösten. Det låter fortfarande sådär hest.. lite som Scarlett Johanson. Otur att man inte är lika snygg som hon dock ;)

Idag har vi vart föreläsningsfria, men spenderade hela dagen i skolan ändå. Det funkar bättre att plugga där, jag får mer gjort. Ingen dator, ingen teve (inte för att den är på speciellt ofta) och ingenting annat som kan locka en ung, vilsen student från sina tjocka böcker. På skolan är det bara att hugga i och plugga.
Fick då Hobbes bok idag på Posten, hurra tänkte jag. Så nu sitter jag och markerar med små färgglada klisterlappar där jag anser att gubben hade något viktigt att förmedla.

Idag har jag även träffat Memo. Det var ungefär två år sen sist och väldigt roligt. Vi åkte i hans Mustang (nercabbat) till ICA Maxi ute vid Tornby och handlade. Jag blev nöjd och fick mat för ja, nästan två veckor. Horray!
Jag har även nu, under senaste timmen, gjort slag i saken och beställt mig en finfin Hammarby-tische plus ett märke jag kan sy på overallen. Så fint, så grönt, så underbart! :)

En promenad kanske? Ja, varför inte!

/Ida

Vem följer med till Söderstadion 14 september på Hammarby - Kalmar FF?!?!?!

Kommentarer
Postat av: Martha

Yeeeey har du beställt märket nu? :) Mera att sy för Ida.. förstår du hur mycket märken vi har. Det kommer ta evigheter att sy på dem.. Vi får ta en sykväll med lite vin och ost&kex. Och ingen Leviathan den kvällen!

2008-09-01 @ 21:51:22
URL: http://marthakastman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0