I guess nothing could last forever..

Ni vet den där härliga känslan man får när man vaknar och ser att klockan bara är fyra på morgonen.. man får vända sig om och somna om. Det fick inte jag imorse. Klockan började spela Hakuna Matata vid 04:51 och jag slog upp ögonen och önskade att jag inte behövde gå upp. Men bara för en stund. Jag insåg snabbt att jag faktiskt inte var så trött trots allt. Hade ju fått sova 7 timmar, lite precis. Så jag klev upp, halsade lite blåbärssoppa, tog mitt ägg och min väska och cyklade iväg med flickorna + Christian till HU. Där fick vi köa i två och en halv timma för biljett till UK. Men nu är det gjort.

MEN... det här är inte rumba! (sagt som Tony Irving)

Jag är så in i nordens trött nu! Det måste komma efter. Jag skulle kunna stå och somna på fläcken! Grattis till mig som inte har föreläsning idag, det hade inte gått. Vi har trots min trötthet hunnit med ICA Maxi, IKEA och jag har tvättat och håller just nu på att städa! Det blir fint och jag kände att det var sjukt nödvändigt. Innan jag blev uppäten av dammråttorna. Nä riktigt så farligt är det faktiskt inte, men jag behövde verkligen städa. För min egen skull och för att dammsugaren var tvungen att användas!

Imorgon åker jag till Kolsva och kommer inte tillbaka förrän på måndag. Långhelg på bruket! Jag hoppas det blir en trevlig helg, mycket sol, gå promenader med mamma och Sixten och träffa mormor och morfar samt farmor. Pappa kommer hem på lördag, känns roligt! Sen dröjer det en månad innan jag sätter min fot i Kolsva igen. Jag vet inte, känns som att det kan bli sista sommaren i Kolsva. Nästa år kanske jag åker iväg tidigt om jag får praktik, och är det så att jag åker i augusti, kanske jag väljer att jobba någon annanstans eller så där. Vi får se vad som händer!
Jag har börjat lista praktikplatser i alla fall. Sjukt lång lista och jag ska söka allting jag kan tänkas komma på. Mycket fransktalande men överst på listan står trots allt New York!

Nej, nu skriker dammsugaren efter mig!

/Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0