Here we go again!

Ja nu kör vi på med nya kursen - Makroekonomi! Kommer passa mig bättre känner jag, då det verkar vara mer teoretiskt. Än så länge finner jag det intressant och lärorikt, även om det var segt att sitta tre timmar framför en PP-presentation idag.
Regnet har fallit över Linköping hela dagen och snön smälter. Inte mig emot dock, jag blir bara glad, ju fortare våren kommer, desto lyckligare blir jag! Men jag kan säga, man blir bortskämt med bil. Gud, jag kommer sakna den nästa vecka. Idag var vi till ICA Maxi och handlade, det blev fullt i bilen och Jennies påsar gick sönder. Det var inte det roligaste men jag tror hon fick upp varorna ändå. Så roligt att få storhandla och jag har nu ett diskställ som snart ska få bära disk för första gången, då jag har lite att diska sen lunch. Det är dock segt att jag inte fått besked om bostadsbidrag än, känner lite att det tar på ekonomin att göra så mycket. Idag gick handlingen på 700:-, på fredag ska jag till Frissan, vilket kommer gå på säkert 1200:-!
Hej då välstånd!
Jag klarar mig, det är inte det, men samtidigt är det lite segt att inte kunna ha någonting på kontot. Men jag har mat nu, det är viktigast! Nästa vecka ska jag nog göra något med kyckling, det var längesen!
Ska förresten fixa ICA-kort och MedMera-kort idag. Det är väl några vuxenpoäng på det i alla fall.. haha.
Dags att växa upp nu kanske!

Nej, dags att ta tag i diskberget så jag piggnar till. Sen blir det lite läsa i Makroboken och senare Grey's Anatomy och samtal med SysterYster! Imorgon har jag föreläsning, FLiNS-intervju och hemfärd mot Kolsva återigen. Nu kommer det dröja ett tag, ungefär en månad innan jag kommer hem igen och då är det för att fara upp till Vemdalsskalet, tjoho!
Påsk - då är jag hemma!

Kollade in lite grejjer på Nelly.com.. ska beställa två saker trots att jag inte har råd egentligen. Men jag har kollat på dem så länge och det kommer bli en bra deal!


ett sånt här band man har runt huvudet ni vet.. det är fint!


en stor och mysig sjal från Mastiff!


På återseende!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0