Holy Mack!

Ja ni, det var ju en överraskning! Mer tänker jag inte säga.
Idag när jag kom hem väntade världens gulligaste brev i lådan. Jag som aldrig får post och allra helst inte sån här trevlig post blev så klart överlycklig. Det var ett alla hjärtans dag-kort från mamma och pappa, supergulligt! Min dag blev genast bättre i och med det.

Idag har jag suttit i skolan till tre. Sista timmen på föreläsningen kände jag mig som Trötter i Snövit, kunde ha dunkat huvudet i bänken och inte vaknat igen. Så trött var jag. Det är inte mitt fel att jag får en massa griller i huvudet som nödvändigtvis måste tänkas på när man ska somna. Sånt är inte bra, för det sätter sig i mina drömmar sen och jag sover inte bra då!
Jag skulle ha lagt mig för en halvtimma sen, men jag har liksom inte kommit ner under täcket än. Jag sitter i sängen, och är beredd, måste ju bara skriva klart det här först.

Så, på torsdag åker jag hem för förberedelse inför Tjejvasan på lördag. Det ska bli sjukt roligt och jag känner mig laddad. Mamma har ju knatat på ganska bra i spåren hemma i Västmanland, och jag har bara åkt en gång, men det ska nog gå bra. Jag kommer ju inte direkt vara sämst. Det finns några längdskidsmil i dessa ben, tro mig.
Då är jag klar med sista etappen och klar med Tjejklassikern. Det känns ganska stort måste jag säga, för mig själv är det en milstolpe i livet. Kommer kanske göra den igen någon gång, för att testa på kroppen. Om två år eller så.
Hoppas på fint väder på lördag och bra spår. Då kommer allting glida på toppen!

Imorgon blir det A-huset hela dagen, plugga morgon, lektion kl 10 (tror jag) och sen plugga hela eftermiddagen. Detta går inte annars. Jag har fått ont i magen redan inför den här nek-tentan. Uscha! Men men, det ska nog gå bra, jag gör alltid mitt bästa även om det tydligen inte räcker till varje gång!

Någon som är sugen på Changeling, Body of Lies eller Australia? I så fall är du välkommen!

På återseende!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0