The Simple Life

Ja, kanske man kan säga att man lever i. Egentligen, även fast man är en fattig student som jag är för tillfället (shoppingstopp) så lever jag ett gott och enkelt liv, till skillnad från många andra. Jag fick 40 graders feber förra veckan, sure thing, pappa svängde ner och hämtade hem mig. På två timmar så var han här, på två timmar så var jag hemma och nerbäddad med full klädnad och duntäcke över mig - hackade tänder! Men andra har det inte så lätt. De bor typ 108,5 mil härifrån och har det inte lika bananskaligt på det viset. Jag är nu glad över att jag har mamma och pappa så nära, för hade jag inte vart hemma nu under min sjukdomsperiod, hade jag nog sakta tynat bort!
Tack för det, ni är bäst!

Nå väl, där hemma i Kolsva är det nästan 1 meter snö. Det gjorde ingenting annat än att snöa när jag låg i soffan och kollade film på film. Så sjukt vackert hemma nu. Kallt som attan, men vad gör det. Hejja för snö och kyla, då finns det goda chanser på bra före till nästa helg! Woho!

Då smäller det, Tjejvasan. Som jag har längtat. Sista etappen liksom. Det ska bli roligt, sen får man klä på sig Klassiker-overallen! Jag lovar, finns det tygmärken ska jag köpa ett och sy på, måste ju vara en given grej att ha när man faktiskt har genomfört Tjejklassikern.

Jag har nyss ätit mat och kollat på The Simple Life. Det blev Greta med potatisklyftor. Gott gott, och jag är så nöjd att min aptit har kommit tillbaka. Nu ska jag diska upp det här, sen ska jag byta lakan och fixa mig för kvällen. Då blir det Gossip Girl först, sen två kapitel i Makroekonomi. Låter ju härligt, tycker ni inte det! :)
Imorgon blir det skola. Kanske hela dagen, jag vet inte. Får se om jag känner för det, annars blir det hem och läsa istället.
På lördag blir det KraValentine, trevligt. Köttmarknad here we come! Nå Emeli, bli inte rädd för mina påståenden, vi håller ihop. Ett team sviker aldrig varandra, I promise you that! Vi är inte slaktdjur, vi är färskvara och oss kan man inte stycka upp hur som haver, mohaha! :)

Nej, dags att diska!
På återseende!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Anonym

fett ös medvetslös! ;) ps. det är ju emeli som brukar springa iväg med någon kul utbytesstudent (oftast tysk) som hon träffar på! ;) och ps2. desperat köttmarknad blir de nog! ;)

2009-02-09 @ 22:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0