Bra dagsform.

Dagen i allmänhet har gått förbi utan några större problem. Jag känner mest att jag tappade motivationen efter kl 13. Det var väl inte riktigt min tanke, men när man sitter en timma och stirrar på samma tal, så känns det som att det är dags att ge upp för dagen. Så jag cyklade hem i solsken och tidig vårvärme vid kl 15. När jag kom hem fick jag jätteont i magen, men efter att jag tagit det lugnt i ca en timma, gräddade jag pannkakor och min mage blev nöjd igen. Att tänka på blåbärspaj är ju inte helt fel det heller! 

Snart tenta, känner mig inte alls stressad. Kanske för att jag faktiskt, för en gångs skull, har min plan i verket och den hittills inte har falerat. Jag känner mig i fas med min tankebana och jag vet precis vad det är som jag faktiskt inte förstår och vad jag faktiskt förstår. Så jag kämpar på, tappar otroligt många hårstrån på vägen och förhoppningsvis klarar jag tentan på lördag. Annars får jag liksom ta den när kursen går nästa gång. Jag är inte i Sverige i augusti när den går.
Så nu har jag tre hela dagar framför mig i skolan. Känns toppen, och som att det faktiskt är nödvändigt med en baljan-fika imorgon. Annars bryter jag nog ihop vid två. Jag ska ju hålla mig till fyra tidigast!

Om en kvart ska jag vara hos Linnea, vi ska ju, som tidigare nämnt, baka blåbärspaj. Kommer bli smarrigt, hoppas jag! Med dagens väder så kan inget gå fel. Så härligt med vår ute, det var faktiskt riktigt varmt när jag cyklade hem. Tussilagos får snart börja sticka fram, då är det vår på riktigt!

Hetsig period framför mig, men det är bättre med många järn i elden som man så käckt säger, för annars slappar jag bara till.
Idag beställde jag världens finaste film, En Kärlekshistoria av Roy Andersson. Han gör ju, för er som känner till, kanske inte världens hippaste filmer, men den här är som natt och dag. Den här är så underbar! Jag blir alldeles glad och varm inuti när jag tänker på den!



Nej, off till Linnea!

På återseende!

/Ida

Kommentarer
Postat av: ronja

snygg blogg! :)

2009-03-18 @ 17:39:16
URL: http://septembre.blogg.se/
Postat av: Lisa

ja visst är det härligt med vårvärmen :)

2009-03-18 @ 17:53:16
URL: http://lisa94.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0