Cleaning like a mad man!

Eller woman! :)

Ja här ska ni inte vilja vara just nu. Jag far omkring i lägenheten som en galning och städar och plockar. Det blir rent och fint, men än så länge är jag inte klar! Jag ska göra mamma en stor tjänst och plocka ner gardinerna och torka av stången. Det känns som att hon kommer uppskatta det! Eftersom hon valde att tvätta fönstren själv och jag faktiskt inte har några grejjer till det, kan jag åtminstone ta ner gardinerna och vika ihop dem.
Annars har jag skakbäddad, ni vet byta lakan och dammsugit madrassen. Det behövdes. Eller allt behövs i den här lägenheten egentligen. Så det passar bra med en storstädning, eftersom jag imorgon får upp vårgardiner också. Tänkte nog kanske byta dukar också. Be mamma ta med någon ljusare. Jag har ju ett antal! :)

Sen ska jag gräva ner mig i Sonessons uppgifter. Fick en givande förklaring från KusinVitamin igår kväll, ang elasticiteter. Han gav mig ett bra tips att tänka på, vilket jag tog till vara på och ska försöka minnas på tentan nästa lördag. Känner mig ändå i gott mod, har ju rätt många dagar kvar att plugga på och eftersom jag kommer sitta hela dagen idag, plus söndag och nästa vecka så kommer det nog gå vägen. Jag ska inte ropa hej förrän jag tagit mig över ån, men man kan ju försöka gå in med positiv attityd. Dels så känner jag även att om jag faktiskt lär mig nu, så kommer jag inte bita armen av mig under mikrokursen och jag kanske faktiskt finner mikroekonomi ungefär lika roligt och givande som makroekonomi.

Imorgon kommer mamma och pappa, de skulle ta med Sixten! Så roligt. Han kommer förmodligen tycka det är skittråkigt här. Det verkar vara så när han får vara i små lägenheter. Kanske ska be dem ta med något han kan leka med så han inte springer benen av oss. Blir trevligt med lite besök. Man kan ju lätt fundera varför jag slösar tid med att städa lägenheten idag, då en stor Golden Retriever ska komma hit imorgon, med päls som en isbjörn.. men då behöver jag bara dammsuga sen. Det blir ju liksom inte dammigt, för just nu.. är det dammigt!!!



Nej, dags att öka volymen på Lily Allen och gno med dammtrasan!

På återseende!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0