En kärlekshistoria..

Alltså!
Nummer 1. Vad är det för fel på killen som bor nedanför/bredvid/strax nedanför.. (jag vet inte riktigt men troligast nedanför).. Nu har han spelat och sjungit i över en timma! Han måste ha förstärkare och mikrofon annars skulle jag inte höra det så här bra. Ibland spelar han Ring of Fire av Johnny Cash, det är helt okej. Men inte när klockan är fyra och jag försöker plugga!
Nummer 2. Jag har somnat tre gånger vid köksbordet under eftermiddagen! Det är väldigt starkt jobbat måste jag säga. Att sitta på en kökstol vid bordet kände jag var mest lämpligt, då jag annars har en tendens att göra andra saker än det jag ska. Nu gick det helt okej, jag har läst ungefär halva kapitel 6 och har bara ett kapitel kvar sen. Men idag orkar jag faktiskt inte göra något mer.
Nummer 3. Det blåser för mycket i Linköping. Alltså, det är ju inte Göteborg, för där blåser det ännu mer, men här blåser det fan för mycket ibland. Hur kan det blåsa storm och träden är typ helt stilla? Svara på den frågan. Det är ju så härligt väder och i lä är solen helt kanoners, det är varmt och härligt. Dock för kallt för att knata runt i ballerinaskor som jag såg en person göra idag. Vad tänker folk med? I mars har man inte sommarskor på sig!

Annars har dagen gått bra. Jag har suttit i bibblan och läst för mig själv. Alldeles utmärkt att sitta där för sig själv, ingen störde. Annars är ju jag rätt pratglad när jag blir uttråkad, men sitter jag själv så måste jag fokusera på det jag gör och då går det bättre. Därför borde jag sitta för mig själv när det kommer till att läsa i Makro- eller Mikroboken.
Idag fick jag min film också. Tog bara två dagar och den kom in i postfacket. Jag funderade på om jag var tvungen att gå till Gurkan och hämta ut den igen. Det hade jag ingen lust med, då jag igår fick säga fyra gånger vad jag hette och vart paketet kom ifrån. Gud bevare mig väl, mitt namn är väl lättast i världen!
Men nej, det behövde jag inte och nu har jag den, åh så underbar den är. Minns fortfarande känslan jag hade när jag såg den första gången. Jag är inget fan av Roy Andersson i övrigt måste jag säga, det är en aningen för knepiga filmer för min smak, men den här är bara så klockren. Hans bästa film, i mina ögon! Den är inte så där beige och grå som typ Sånger från andra våningen.. eller Felix Ketchup-reklamen.. ni vet med pappan som alltid får äta själv och inte förstår varför korken är grön på ketchupflaskan.

Nu ska jag nog ta och svischa ihop lite makaroner. Min mage suktar efter mat. Hade pannkaka i matlådan, glömde bananen hemma och var nära döden innan Lina kom kvart i ett och räddade mig. En kvart innan resten kom i och för sig haha, men det var krisigt där ett tag!
Jag har haft så ont i magen den här veckan. Jag förstår inte. Det kommer också alltid efter lunch.. som ett riktigt magknip så där. Vet inte vad det kan bero på, förmodligen stress. Haft några riktiga kramper i hjärtat också, men det är inget att bry sig om. Jag är undermedvetet stressad, det märker jag på mitt hår. Men snart är lördagen förbi och jag kan börja längta till torsdag nästa vecka! Kommer iofs vara nervös för Emma och laget så fort jag kommer ut från tentan. Hoppas de håller uppe sviten och vinner DM i år också! Jag vet inte om ni inser hur pass nervös man faktiskt kan vara bara av att sitta i publiken. Jag är alltid helt på spänn och går det top notch så börjar man nästan gråta! Fantastiskt!



Här har ni Power Cheer Eagles - Sveriges bästa lag. Detta är från DM förra året, de vann i år igen. Trots några fall så är de i alla fall sjukt grymma!

Nej, men dags att förbereda lite makaroner, ketchup och riven ost. Totalt underskattad mat! :)

På återseende!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0