Full moon.

Det var nyss fullmåne som lyste in här genom fönstret. Inte längre. Eller den syns, men just nu verkar det ha lagt sig något mystiskt molntäcke över. Bra det, för vid klart väder blir det kallt och vi vill inte ha kalla nätter. I och med kalla nätter blir det kalla dagar, ergo låååångt kvar till våren!
Idag kändes det dock lite som vår. Härlig sol ute, man fick en pigg känsla. Även om jag var dödstrött på lektionen. Ibland är det som att någon trycker på en knapp och paow! så är man svintrött. Jag tror dock att det denna gång sitter kvar sen i helgen. Plus att jag sov dåligt inatt och var dödstrött imorse. Jag ska försöka komma i säng och faktiskt sova kl 22:30 senast ikväll. Imorgon börjar vi 12, spännande. Föreläsning i tre timmar. Känns ju inte som att man hoppas högt av glädje, men väl där går det an. Det är sista 45 man börjar känna sig seg i huvudet.

Nå väl. Idag fattade jag faktiskt en del av det vi gjorde. Även om vi hade fel på en del, men samtidigt förstod jag ju varför jag hade gjort fel och hur jag skulle göra för att det skulle bli rätt. Så jag är hyffsat nöjd. Makroekonomi är faktiskt rätt skoj, när man väl lär sig förstå BNP eller BNP eller BNP... eller ja BNP! För det är väl i princip det enda vi snackar om. Mata in tjoffs i huvudet på en, som faktiskt fastar! Jag vet ju faktiskt att C och IM är funktioner av Y! Utan att kolla i boken, woho!
För en gångs skull har något liknande matematik fastnat i Idas päronhuvud! :)

Jag har inte städat än. Jag ska försöka ta tag i det. Jag har dock diskat, jag har tagit reda på kläderna, jag har handlat. Men städningen kan få skjutas upp några dagar. Mamma och pappa kommer ju på lördag, vill inte att dammet återigen har fallit. För då blir det en himmelens tjat om att jag inte städar. Så jag ska göra en storstädning på onsdag eftermiddag tänkte jag. Efter mitt Soneson-plugg.

Just nu har jag fått ett beroende. Twilight-soundtracket spelas om och om igen. Görbra är det! Jag är förälskad!
Väntar även på att batteriet till kameran ska ladda klart. Då kommer det upp några fina bilder från helgens bravader. Jag lovar, BARA fina bilder.

Nej, kanske ska ta och göra något vettigt igen! Imorgon måste jag träna känner jag. Hoppas på sol, för då ska jag bege mig ut och springa. Dags för duschen nu!

På återseende!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0