Monday Monday.

Det är lite så att jag sätter på The Mamas and The Papas härliga låt Monday Monday. Det får en i alla fall att åter bli påmind om att det faktiskt är måndag och en ny vecka är igång. Idag känner jag mig trots den grova tröttheten, riktigt stolt över mig själv. Jag har bara två delar kvar i Soneson vilket jag kommer göra klart imorgon förmiddag och sen kan jag fokusera på lektionsuppgifterna och anteckningarna. Jag läser Mikroboken och Makroboken på kvällstid. Jag dubbelpluggar Makroekonomi samtidigt. Jag känner att på söndag ska jag ta en sovmorgon, och sen ska jag börja hårdköra på makron direkt. Oavsett hur pass bakis jag kanske är, så ska jag ta tag i Makroboken på riktigt! Det är svindlande skönt att den faktiskt är på svenska!

Annars är jag mest nöjd med allting just nu. Jag känner så klart att det vore väldigt skönt om vi hade kommit förbi den 21:a, men samtidigt är jag inte så överstressad inför tentan på lördag. Jag menar, det är som att jag går dit och skriver den för första gången. Nog känner jag väl att jag måste klara den, men det är enbart för att jag känner att det mest är sjukt jobbigt att göra den i höst liksom. Nej tack!

Nej, dags att vika in lite tvätt och krypa ner under täcket med Che Guevara. Mina böcker har kommit, dem ska jag hämta ut imorgon. Men de kommer jag nog inte läsa förrän i sommar. Spanien + Twilightserien = sant!
Jag vill mest att det ska ske något revolutionerande i mitt liv, men det verkar dödfött!

På återseende!

/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0