Springtime..

Äntligen måste man väl säga! Nu har vi lite vårvärme här nere i Östergötland och jag njuter för fullt! Man blir alltid glad av att vakna och se solen skina på taknocken! Det hände faktiskt i morse, jag vaknade, för det första så var jag utvilad efter 8 timmars god sömn, sen när jag drog upp persiennerna såg jag hur fint vädret var och då bredde sig det största och nöjda leendet ut över mitt ansikte! Så skönt med lite sol, plus att jag skulle kunna bli begraven i mina RayBans så varje gång det ges en chans till användning tar jag den!

Annars gör jag inte mycket mer än sitter med näsan i böckerna. Inne i a-huset finner man mig, djupt fokuserad! Är nu helt klar med Sonesson och det känns bra. Ska kanske göra om elasticiteterna men annars ska jag bara fokusera på att läsa det som ska läsas i Mikroboken och MP och Makroboken imorgon, sen ska jag kolla igenom lektionsuppgifterna och tentasvaren. På lördag gäller det och än så länge känner jag mig varken lugn eller stressad.. jag är likgiltlig inför allting känns det som!

Idag var min lycka gjord. Hade fått mina böcker och mina tre accessoarer från Nelly.se..
Twilight-serien, på engelska, står nu fint i bokhyllan och väntar på att få bli lästa.  Det kommer dröja några veckor, ska läsa ut Che Guevara och Pol Pots leende först. Sen ni, hugger jag in på den första. Okej, säger ni, men du har ju nyss sett filmen, du vet hur den slutar! Hallå, en bok innehåller alltid mer detaljer och är alltid bättre än filmen! Självklart ska jag läsa den första boken! De blir tjockare ju längre det går, så den fjärde och sista boken är jättetjock. Samma storlek på den som på Mao-boken. Det är dock inte lika liten text som i Mao-boken, den är hysteriskt liten, och jag har inte läst den än.. samt några fler böcker.. oj oj. Får jag inget jobb i sommar, vet jag vad jag ska göra i alla fall! Läsa alla mina böcker! Vilket inte bör ta så lång tid! :)



Här ser ni hur fina de är! Från vänster: Twilight, New Moon, Eclipse och Breaking Dawn.



Skillnad i tjocklek från den första till sista boken. Men oooh så spännande!

Nej, nu ska jag diska, det har blivit litegrann från igår! Sen blir det till att göra sig i ordning inför kvällen. Först One Tree Hill, sen Gossip Girl och kl 21 är det Grey's Anatomy! Så härlig onsdag det här blev!

På återseende!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Denise

Ja det var verkligen på tiden att våren kom :)

2009-03-18 @ 18:29:40
URL: http://naztysbunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0